جمال حداد همدانی روز دوشنبه در کارگروه اشتغال شهرستان همدان بیان کرد: طبق گزارش سامانه رصد اشتعال، سهمیه شهرستان همدان برای سال جاری ایجاد پنج هزار و 931 فرصت شغلی است که تا به امروز طبق آمار ثبت شده در سامانه یک هزار و 162 شغل ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: طبق گزارش سامانه اشتغال، میزان فرصت شغلی ایجاد شده توسط اداره هایی نظیر راه و شهرسازی، علوم پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری و شرکت ملی نفت صفر است.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان همدان بیان کرد: سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی همدان 60 میلیارد ریال است.
حداد همدانی افزود: 509 متقاضی امسال برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به میزان 38 میلیارد و 780 میلیون ریال معرفی شدند که 354 طرح به ارزش 36 میلیارد و 688 میلیون ریال بررسی و تایید شد اما تاکنون چهار میلیارد و 638 میلیون ریال تسهیلات به 81 متقاضی پرداخت شده است.
وی درباره اقدام های صورت گرفته برای پرداخت تسهیلات خود اشتعالی گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان همدان بک هزار و 564 طرح را به بانک های عامل معرفی کردند که تاکنون 709 متقاضی موفق به دریافت 131 میلیارد و 232 میلیون ریال تسهیلات شدند.
دبیر کارگروه اشتغال شهرستان همدان اظهارکرد: امسال شاهد افزایش شمار بیمه شدگان اجباری هستیم و 2 هزار و 280 تن بیمه شدند.
حدادهمدانی اظهارکرد: جهادکشاورزی شهرستان همدان امسال 45 طرح به وسعت 883 هکتار را برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی کرده که 37 طرح به وسعت 617 هکتار اعتبار مورد نیاز خود را دریافت کرده است.
وی بیان کرد: 130 میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی شهرستان همدان پرداخت شده که 60 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات رونق بوده و سه میلیارد و 280 میلیون ریال در قالب بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است.
وی درباره شماره افراد جذب شده در سامانه طرح کاروزی توضیح داد: سهمیه شهرستان در طرح کارورزی یک هزار و 312 نفر است و تاکنون 30 تن جذب شدند.
وی گفت: پرداخت یک سوم حقوق ماهانه به فرد متقاضی، اثر روانی بر روی کارورزان گذاشته و موجب کاهش استقبال از این طرح شده است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.