سرهنگ رضا عزیزی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: 90 درصد سوانح در 24 ساعت گذشته در محورهای ارتباطی این استان واژگونی بوده که به علت رعایت نکردن سرعت مطئمنه رخ داده است.
وی یادآوری کرد: بارش برف از روز گذشته در بیشتر جاده های این استان آغاز و موجب لغزنده شدن بیشتر محورهای همدان شد.
وی اضافه کرد: تداوم ریزش برف موجب مسدود شدن گردنه اسدآباد از ساعت 17 پنجشنبه تا 22 شد و شاهد ترافیک در جاده همدان - کرمانشاه بودیم.
رئیس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: با توجه به ریزش متناوب برف و لغزنده شدن سطح جاده، پلیس از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ به منظور جلوگیری از ایجاد راهبندان و خروج خودروها از جاده اصلی به ویژه در گردنه ها جلوگیری کرد.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: با وجود اطلاع رسانی پلیس درباره ضرورت همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ ولی بیش از 50 درصد خودروها فاقد زنجیر چرخ بودند.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: هم اینک تمامی جاده های این استان باز بوده و تردد در آن بدون استفاده از زنجیر چرخ جریان دارد با این وجود به علت لغزندگی سطح جاده همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

** گلایه های رئیس پلیس راه از رانندگان
سرهنگ عزیزی از برخورد ناشایست برخی رانندگان با ماموران پلیس راه گلایه کرد و گفت: پلیس طبق قانون در صورت ناامن بودن جاده مکلف به جلوگیری از تردد رانندگان به منظور حفظ جان افراد است.
وی با بیان اینکه جلوگیری از تردد خودروها هیچ منفعتی برای پلیس راه ندارد اضافه کرد: رانندگان باید در اینگونه مواقع صبور بوده و به توصیه های پلیس توجه کنند نه اینکه با پرخاش و تندرویی موجب رنجش ماموران پلیس راه که ساعت ها در سرما امنیت جاده را فراهم می کنند شوند.
به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع رسانی راه‌های استان همدان با شماره تماس 141 آمادگی لازم را برای ارائه اطلاعات راه‌های استان همدان دارد و از رانندگانی که قصد تردد در محورهای استان همدان را دارند انتظار می‌رود قبل از آغاز سفر از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.