به گزارش روز سه شنبه ستاد خبری بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، این کتاب شامل بخش های 'هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره'، 'تئاتر کودک، نوجوان و خردسال و دانش آموزی'، 'مسابقه تئاتر خیابانی'، 'تئاتر بین‌الملل'، 'کارگاه‌های آموزشی' و 'بزرگداشت' است.
بخشی نیز با عنوان 'یادگاری' ضمیمه کتاب است که به معرفی کلیه نمایش‌های ایرانی متقاضی شرکت در جشنواره اختصاص دارد.
در کتاب یاد شده پنج اثری که به مناسبت جشنواره منتشر شده نیز آمده است.
گفتنی است، بزرگداشت این دوره جشنواره به 'احترام برومند' و 'عباس دوست‌قرین' اختصاص دارد.
مریم کاظمی دبیر جشنواره نیز پیامی در خصوص انتشار کتاب بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان صادر کرده است.
در بخشی از پیام دبیر جشنواره به مناسبت بزرگداشت این دو هنرمند آمده است: برای غلبه بر ترس‌هایمان، در مواجه با مشکلات باید جور دیگری ببینیم، بشنویم و نیرو بگیریم.
در این پیام آمده است، باور کنیم که هنوز هم قادر هستیم و خواهیم توانست زندگی‌مان را بهتر کنیم و جامعه‌ای که بخواهد رشد کند می‌داند باید از طریق درک هنر، خود را بالنده کند، و کم کم به خود بقبولاند که دنیای بهتری هم امکان‌پذیر است.
در بخش دیگر این پیام عنوان شده است: بنابراین اگر ما یک نمایش‌گر کودک هستیم باید به کلمات جادویی امید و تخیل و باور توجه کنیم و باید در هر کنش برای بارور شدن این عناصر تلاش کنیم نه سرکوب شور و هیجان‌ها.
این کتاب در قطع رحلی و گلاسه با مدیر مسئولی مریم کاظمی و سردبیری امید بی‌نیاز منتشر شده است.
گفتنی است بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 10 آذر در همدان آغز شده و فردا 15 آذر با معرفی نفرات و گروه های برتر به کار خود پایان می دهد.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.