مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان روز سه شنبه در بازدید از ستاد برگزاری این جشنواره، گفت: امسال هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی استان انجام شده است که به برگزاری هرچه بهتر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کمک می کند.
مصطفی خزاعی افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان یکی از دستگاه های اجرایی، تمام تلاش خود را کرده است که همانند سال‌های گذشته همراهی و هماهنگی های لازم را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد برگزاری جشنواره داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر سالن کانون دانش آموزی مهدیه، هماهنگی های لازم برای حضور دانش‌آموزان در سالن های نمایش انجام و تلاش شد تا جایی که ممکن است، دانش‌آموزان سراسر استان از برنامه‌های جشنواره در همدان و شهرستان های استان استفاده کنند.
خزاعی تاکید کرد: زبان هنر، زبانی گویا برای آموزش و تعلیم است و نمایش باید متناسب با نیاز جامعه هدف، تهیه شده باشد.

*** نمایش برتر از دیدگاه تماشاگران در مراسم اختتامیه تجلیل می شود
مسئول بخش آرای مردمی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: نمایش برتر از 'دیدگاه تماشاگران' در مراسم اختتامیه جشنوراه بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان تجلیل می شود.
منیژه حیدرپور افزود: برگه‌های نظرسنجی مختص هر نمایش تهیه شده و در بدو ورود در اختیار تماشاگران قرار گرفته است و از تماشاچیان خواسته می‌شود بعد از تماشای نمایش بر اساس رضایتمندی، برگه خود را در صندوق تعبیه شده برای آرای مردمی بیندازند.
وی افزود: میزان رضایت‌مندی مردم از نمایش‌های جشنواره، بر اساس سه معیار «خوب»، «متوسط» و «ضعیف» ارزیابی می شود.
حیدرپور خاطرنشان کرد: بعد از جمع‌آوری آرای نهایی در آخرین سانس‌های جشنواره، برگه‌های نظرسنجی شمارش و درصدگیری می‌شود.
مسئول بخش آرای مردمی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه نمایشی که بیشترین آرای مخاطبان را به خود اختصاص دهد به عنوان نمایش برتر از دیدگاه مردم معرفی می شود؛ خاطرنشان کرد: در این بخش از سه نمایش کودک، نوجوان و بین‌الملل تجلیل خواهد شد.

*** کبوترهای صلح، هدیه دنیای کودکی
هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره، دو روز پی در پی شاهد حضور کودکانی بودند که گویی دیدن نمایش ها برایشان کافی نبوده و مشتاقانه به رسم کهن میزبانی ایرانیان، با هدیه ای از کبوترهای سفید سفالی، محل اقامت هنرمندان را با شور کودکی همراه کردند.
صبح روز های سوم و چهارم برگزاری جشنواره، تعدادی از خردسالان عضو مهدکودک های تحت نظارت بهزیستی در محل اسکان میهمانان جشنواره حاضر شده و همراه با اجرای سرود، صلح و دوستی را با شاخه های گل، نقاشی‌های کودکانه و کبوترهای سپید سفالی به مهمانان هدیه دادند.

*** لوح تقدیری برای دبیر
یکی از رویدادهای جالب توجه روز گذشته تقدیر دانش آموزان مدرسه برهان از دبیر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بود.
اهدا هدایای گروه مپنا به دانش آموزان این مدرسه و برگزاری مراسم رونمایی پوستر زمینه ای بود تا در دیدار با مریم کاظمی از زحمات او تشکر کرده و لوح تقدیری را به او تقدیم کنند.

***دورهمی هنرمندان
سومین و چهارمین روز جشنواره سالن سینما تئاتر کانون مملو از هنرمندان شرکت کننده در جشنواره شد تا در ویژه برنامه ای مفرح و فارغ از سخت کوشی روزانه به تماشای هنرنمایی یکدیگر بنشینند.
رضا فیاضی که اجرای این برنامه را در دو روز گذشته بر عهده داشت، در روز نخست اجرای موسیقی، خاطره گویی، شعرخوانی و مشاعره را در جدول اجرایی برنامه گنجانده بود.
اما چهارمین شامگاه جشنواره با حضور گروه های بین المللی، قرائت یادداشت دبیر و نماینده استیج چین، جدی تر از شب گذشته برگزار شد و این برنامه نیز در ساعت پایانی با گرمای هنرنمایی شرکت کنندگان، نشاط کودکی را به نمایش گذاشت.
بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با اجرای 48 نمایش از 10 آذرماه آغاز شده و فردا 15 آذرماه با معرفی نفرات و گروه های برتر به کار خود پایان می دهد.
7523/2090
گزارش از: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کدجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.