مریم کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تحقق این امر نیازمند نمایشنامه های ویژه کودکان و بکارگیری مربیان خبره و ماهر در مدارس است.
وی افزود: هدف از تدریس دروس ریاضی، جغرافیا و ورزش، تربیت ریاضی دان، جغرافی دان و یا ورزشکار نیست بلکه این مسائل از نیازهای پایه و اولیه کودکان است و تئاتر نیز یکی از این نیازمندی ها است.
کاظمی هدف از آموزش های مدارس را ایجاد شناخت ابتدایی و درست به کودکان برای آینده شغلی بهتر دانست و گفت: جای خالی تئاتر به شدت در مدارس احساس می شود.
به گفته این کارگردان تئاترکشور، اگر کودکی قرار است در آینده تئاتر بازی کند باید شناخت کافی به این حرفه و ماهیت آن داشته باشد و عناصر تئاتر را به خوبی بشناسد نه فقط به خاطر شهرت تئاتر و یا فشار والدین وارد حرفه تئاتر شود.
کاظمی با بیان اینکه تئاتر یک مقوله علمی است خاطرنشان کرد: باید دایره آموزش های کودکان را گسترش داده و تئاتر را در بین دروس مدارس گنجاند.
دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: از طریق تئاتر و آموزش های سمعی و بصری می توان حتی یادگیری دروس دیگر را برای دانش آموزان جذاب و لذت بخش کرد.
کاظمی با یادآوری اینکه تئاتر علاوه بر سرگرمی، داستان گویی و ارتباط با همسالان را به کودکان می آموزد اظهار کرد: تئاتر کودک نیاز به رشد و ترقی دارد و از حالا باید آموزش های پایه تئاتر در مدارس آغاز شود.
وی با اشاره به حضور تئاتردانش آموزی در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ابراز امیدواری کرد: این روند در دوره های بعد هم ادامه یابد.
دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوانبا تاکید بر اینکه تئاتر کودک باید از شعار پرهیز کند گفت: این رشته جذاب نیاز به هم افزایی و همکاری دارد و رسانه ها باید این نیاز را فریاد بزنند تا تغییری ایجاد شود.
بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 10 آذر ماه در همدان آغاز شده است و در این جشنواره 48 نمایش داخلی و خارجی اجرا می شود.
آیین اختتامیه چهارشنبه 15 آذر ماه همزمان با میلاد حضرت محمد (ص) در همدان برگزار می شود.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.