رضا فیاضی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح جشنواره بیست و چهارمین در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: تئاتر باید به متخصصان و کاربلدهای اینکار سپرده شود و اکنون جای خالی پیشکسوتان این عرصه به شدت احساس می شود.
وی با بیان اینکه مخالف ورود جوان ها به مقوله تئاتر بویژه تئاتر کودک و نوجوان نیست، گفت: بیشتر جوان ها کم تجربه اند و باید از دانش و تجربه بزرگترهای تئاتر بهره بگیرند.
داور بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با ابراز گلایه از بی مهری به پیشکسوتان تئاتر، گفت: فاصله ای که امروز بین پیشکسوتان و صحنه تئاتر بوجود آمده باید کم شود.
این هنرمند برجسته کشور خاطرنشان کرد: جشنواره می تواند افراد شاخص در عرصه تئاتر را برای تولید کارهای ارزشمند و ماندگار فراخوان کرده و تنها به دعوت از پیشکسوتان بعنوان مهمان اکتفا نکند.
فیاضی تاکید کرد: برای تولید کارهای حرفه ای و قابل رقابت با آثار خارجی، باید آدم های حرفه ای را به عرصه تئاتر بازگرداند و نویسندگان توانمند و روانشناسان کودک را به این مجموعه اضافه کرد.
وی تئاتر کودک را به شدت نیازمند حمایت های مالی دولت و بخش خصوصی دانست و افزود: اگر خواهان تئاتر قوی هستیم بخش خصوصی باید مشارکت کند.
این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون به ماندگاری جشنواره تئاتر ابراز امیدواری کرد و گفت: همدان عملکرد خوبی در میزبانی جشنواره داشته و این جشنواره در همدان جا افتاده است و کسی نمی تواند آنراجا به جا کند.
فیاضی اضافه کرد: به کیفیت جشنواره و پایان خوش آن ایمان دارم و انتخاب دبیری با تجربه به نام مریم کاظمی جان دیگری به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان داده است.
به گفته وی، تعالی تئاتر کودک خواسته اصلی رضا فیاضی است که با تربیت و تعلیم شاگردانش سعی در تحقق آن دارد.
داور بییست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان آرزو دارد سال آینده با دست پر و یک نمایش ارزشمند به جشنواره تئاتر بیاید.
همدان 10 تا 15 آذرماه امسال میزبان برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.
7527/2090
خبرنگار: زهرازارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.