سیدسعید شاهرخی روز پنجشنبه در آیین افتتاح بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، افزود: جشنواره بین المللی تئاتر راهی برای تمرین مفهوم درست زیستن به کودکان و نوجوانان این سرزمین و هموار کردن مسیر ترقی و پیشرفت این نسل است.
وی با اشاره به قدمت سه هزار ساله همدان و وجود مفاخر و مشاهیر بنامی همچون عین القضات، باباطاهار عریان و ابن سینا، اظهار کرد: پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین شایسته میزبانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک برای همیشه است.
شاهرخی با بیان اینکه هنر تئاتر بیانگر واقعیت های زندگی ماست، گفت: هدف اصلی این هنر فاخر بیان مسائل و گره گشایی از مباحث روز جامعه است.
معاون سیاسی، امنیتی و احتماعی استاندار همدان با تاکید بر پویایی و مهیج نگه داشتن صحنه تئاتر، افزود: جذابیت، تنوع و گستردگی تئاتر می تواند شادی و نشاط را برای کودک و نوجوان به ارمغان بیاورد.
وی، آموزش به زبان و ابزار هنر را بهترین روش تکمیل آموخته های نسل کودک و نوجوان دانست و یادآور شد: این مهم باید مدنظر سیاست گذاران و برنامه ریزان مراکز آموزشی و فرهنگی قرار گیرد.
شاهرخی اظهار کرد: جشنواره بین المللی تئاتر راهی برای تمرین مفهوم درست زیستن به کودکان و نوجوانان این سرزمین و هموار ساختن مسیر ترقی و پیشرفت این نسل است.
شاهرخی همزمانی آغاز و فرجام جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با هفته وحدت و تولد پیامبر نور و رحمت و منادی وحدت مسلمانان را اتفاقی مبارک برای استان همدان دانست و گفت: باید نهایت بهره را از این ایام برد و از آن برای غنای بیشتر جشنواره استفاده کرد.
همدان 10 تا 15 آذرماه سالجاری میزبان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجان است و امروز این جشنواره در آیینی باشکوه با شرکت جمع کثیری از کودکان همدانی در کنار مسئولان محلی و کشوری برگزار شد.
7527/2090
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.