حبیب مومیوند روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای اداری شهرستان تویسرکان، اظهار کرد: وجود هفت هزار و 747 کارگاه صنایع مبل و منبت و حدود هشت هزار شاغل در این بخش، تویسرکان را به قطب مبل و منبت در کشور تبدیل کرده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر دنبال توسعه فروشگاه ها و نمایشگاه های بزرگ این صنعت در شهرستان تویسرکان هستیم.
مومیوند بیان کرد: چهار هزار و 600 نفر در صنعت فرش دست بافت این شهرستان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد سه هزار و 600 نفر موفق به دریافت گواهی آموزشی شدند.
وی افزود: همچنین بیش از 9 هزار هکتار زمین های باغی در این شهرستان وجود دارد که بیش از پنج هزار و 500 هکتار از آنها باغ های گردو هستند.
مومیوند اضافه کرد: طرح اصلاح باغ های گردو ، سرشاخه کاری و گسترش آبیاری نوین، در دستور کار است و از ابتدای سالجاری تاکنون 700 هکتار از زمین های کشاورزی تویسرکان به آبیاری نوین مجهز شدند که تا آخر امسال این میزان به یک هزار هکتار می رسد.
وی تاکید کرد: تویسرکان دارای 51 واحد گلخانه ای و شهرک کشت گلخانه ای با 27 واحد فعال است و 50 درصد از گلخانه های احداثی استان همدان در این شهرستان قرار دارد.
وی بیان کرد: 2 واحد تولید داروی 'هگمتان دارو' و 'تدبیر دارو' با صرف 200 میلیارد ریال اعتبار به زودی فعالیت خود را آغاز می کنند.
فرماندار تویسرکان با بیان اینکه زمانی این شهرستان با رشد فزاینده مهاجرت روبه رو بود، گفت: بر اساس آمار سرشماری نفوس مسکن سال گذشته، نرخ مهاجرت از این شهرستان کاهش یافته و شاهد ثبات جمعیتی هستیم.
مومیوند افزود: جلوگیری از کاهش جمعیت این شهرستان به زیر 100 هزار نفر یکی از مهمترین اولویت های تویسرکان در سال های اخیر بود و هم اینک 102 هزار نفر در این شهرستان ساکن هستند.
وی تاکید کرد: ایجاد ثبات در تراکم جمعیتی این شهرستان موید ثمر بخشی فعالیت ها و تلاش های صورت گرفته در بخش های مختلف است.
فرماندار تویسرکان گفت: تولید 23 درصد از صنایع دستی استان همدان در این شهرستان یک نقطه قوت برای این شهرستان است.
مومیوند اضافه کرد: تویسرکان از 221 اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری برخوردار است و در حال حاضر توسعه زیر ساخت های گردشگری نظیر خطوط ارتباطی، اماکن اقامتی و هتل در دستور کار قرار دارد.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.