به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، فرهاد اسماعیلی کارگردان نمایش 'جاده اردک ها' در این زمینه به خبرنگاران گفت: ایده اصلی نمایش سال گذشته در ایام جشنواره و در جاده گنج‌نامه به ذهنم رسید، زمانی که دیدم پای یک حیوان کوچک در هنگام عبور از عرض جاده دچار مشکل شده است.
وی با بیان این که نمایش 'جاده‌ی اردک‌ها' در مدت زمان 25 دقیقه برای مخاطب خردسال اجرا می‌شود، ادامه داد: سبک اجرایی این نمایش تلفیقی از تکنیک سایه، بازی عروسک و اجرای صحنه‌ای است.
اسماعیلی ویژگی قابل توجه این نمایش را اجرای انعطاف‌پذیر در مکان‌های مختلف دانست و افزود: اجرای نمایش در فضاهای متنوع از مهدکودک گرفته تا مراکز کوچکی که مخاطبان علاقه‌مند این نوع کار وجود دارند امکان‌پذیر است.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های محیطی به راحتی می‌توان تکنیک اجرایی را متناسب با فضا تغییر داد و پیام نمایش را به طور کامل منتقل کرد.
وی اضافه کرد: در این اثر به مشارکت‌جویی مخاطبان اهمیت ویژه‌ای داده شده است، زیرا نمایش بدون وجود آن‌ها کامل نمی‌شود و گره کار تا حد زیادی به دست تماشاگر باز می‌شود.
اسماعیلی تاکید کرد: در این نمایش در جست‌وجوی یک راه برای آموزش ساده قانون‌مداری به خردسالان هستم تا در مواجهه با مشکلات پیش رو در زندگی، خودسرانه رفتار نکنند و همواره به قانون رجوع کنند.

***نمایش 'دشمن خدا' کاری از عمادالدین رجب‌لو در بخش دانش‌آموزی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است که قضاوت نمایش را بر عهده مخاطبان گذاشته است.
عمادالدین رجب‌لو در این باره به خبرنگاران گفت: نمایش 'دشمن خدا' به انسانیت، مصلحت و دروغ، ایمان و ریا، صداقت و ناراستی می‌پردازد.
وی با بیان اینکه تکنیک اجرایی نمایش ساده و بدون هیچ طراحی است، اضافه کرد: داستان نمایش و گفت‌وگوها برای انتقال مفاهیم گویا هستند و پیام نمایش اهمیت بیشتری از جذابیت طراحی دارد.
رجب‌لو 'صداقت' را ویژگی مهم نمایش 'دشمن خدا' در تکنیک اجرایی و بافت قصه دانست و اضافه کرد: ماجرای نمایش به شکلی طراحی شده که خواننده و تماشاگر در قصه دخیل شوند؛ چرا که ناخودآگاه وارد جریان قضاوت قرار می‌گیرد.
نمایش «دشمن خدا» در چهار جشنواره ملی و استانی حضور داشته و ٢٤ جایزه گرفته و امسال ١٥ شب در تالار فخرالدین‌اسعد گرگانی و ١٥ شب در مجموعه تئاترشهر اجرای عمومی داشته است.
بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 10 تا 15 آذر با دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار می شود.
7523/2090
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.