حجت الاسلام محمد کاروند روز پنجشنبه به مناسبت روز وقف در جمع خبرنگاران، افزود: استان همدان 713 موقوفه درآمدزا دارد و بیش از 307 عنوان نیت مختلف وقف را در این استان شاهد هستیم.
وی گفت: اعزام 150 مبلغ دینی از حوزه قم و 106 مبلغ بومی در سالجاری در برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی از جمله اقدامات شاخصی است که در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش استان از محل درآمد موقوفات انجام شده است.
وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه های مهر تحصیلی، گفت: از محل نیات واقفان خیراندیش، امسال 6 هزار و 200 بسته حمایتی شامل نوشت افزار تهیه و در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

***اوقاف همدان آماده پرداخت کمک های نقدی به کودکان پروانه ای است
وی با بیان اینکه کودکان پروانه ای استان از محل موقوفات حوزه سلامت استان کمک هزینه درمان دریافت کردند، اظهار کرد: 73 بیمار پروانه ای در سطح استان شناسایی شدند که اداره کل اوقاف همدان این آمادگی را دارد برای همه این افراد کمک های نقدی انجام دهد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان درخصوص ویژه برنامه های هفته وقف در این استان گفت: برپایی ایستگاه های 'همه واقف باشیم' در میدان های اصلی شهرستان های استان همدان، پخش 9 فیلم مستند از رسانه ملی و شبکه استانی، برگزاری همایش یاوران وقف و تجلیل از فعالان عرصه وقف از مهمترین برنامه های این هفته است.
حجت الاسلام کاروند اظهار کرد: نمایشگاه عکس وقف در هفته وقف در همدان برپا می شود و در این نمایشگاه آثار فاخری که در 2 دوره جشنواره عکس وقف ارائه شد، در معرض دید عموم قرا می گیرد و تئاتر خیابانی با موضوع وقف در محل برگزاری نمایشگاه عکس برگزار می شود.
وی غبارروبی بقاع متبرکه، اعزام گروه های پزشکی به مناطق محروم کبودرآهنگ و فامنین، ویزیت رایگان مراجعان در درمانگاه خیریه اعتمادیه و ویزیت رایگان بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان اسدآباد را از دیگر اقدامات همدان در هفته وقف برشمرد.
وی اعزام 110 تن از استان همدان در قالب کاروان زائر اولی ها به مشهد مقدس از محل موقوفات استان را از دیگر برنامه های دهه وقف برشمرد و گفت: سرداب آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) و مرکز فرهنگی این آستان مقدس در هفته وقف افتتاح می شود و همایش وقف در تاریخ همدان نیز در این هفته در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار می شود.
وی بیان کرد: تاکنون سه محموله از اقلام ضروری تهیه شده از محل درآمد موقوفات و کمک های خیرین استان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شده و محموله چهارم نیز آماده ارسال است.
27 صفر مصادف با 25 آبان ماه روز وقف و آغاز هفته وقف نامگذاری شده است.
230 بقعه زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به طور رسمی ثبت شده است.
1181/2090
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.