به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان ابراهیم مولوی با تاکید بر اینکه کشف آثار باستانی در تغییر طراحی و جانمایی آبنمای پیاده‌ راه میدان امام(ره) تاثیر بسزایی دارد گفت: موزه شیشه‌ای در طراحی این عملیات اجرایی ساخته می شود.
وی اظهار کرد: این موزه در محل کاوش‌ها احداث خواهد شد تا علاوه بر ایجاد جلوه‌ای زیبا در میدان امام(ره) به گردشگری استان و جذب توریست کمک دهد، از طرفی آثار باستانی به لحاظ تاریخ و تمدن ایران زمین در این شهر برای شهروندان اهمیت بیشتری دارند.
وی اظهار کرد: یک قبر و آثار پیش از میلاد مسیح(ع) در میدان امام(ره) شهر همدان همزمان با عملیات اجرایی پیاده ‌راه این میدان و خیابان اکباتان کشف شده است.
وی اضافه کرد: این قطعه شی تاریخی شبیه به قبر سفالی با کاوش‌ها و تلاش شهرداری و همکاری سازمان میراث فرهنگی در میدان امام(ره) کشف شد که به گفته کارشناسان سازمان میراث فرهنگی متعلق به دوران قبل از میلاد مسیح(ع) است.
به گفته وی، از زمان آغاز عملیات اجرایی پیاده‌راه میدان امام (ره) و خیابان اکباتان تعدادی اشیای تاریخی در حین حفاری‌ها کشف شده است که ساعات پایانی شامگاه سه‌شنبه 23 آبان ماه 96 در پیاده‌راه میدان امام(ره) براثر کاوش‌ها، یک قبر و آثار سفالی متعلق به قبل از میلاد مسیح کشف شده است.
مولوی بیان کرد: شهرداری همدان در صحن شورای اسلامی شهر همدان پیشنهاد داده تا به کاوش‌ها ادامه دهند، زیرا به احتمال زیاد آثار باستانی و ارزشمند تاریخی در دل خاک دفن شده است که با کشف این آثار، قدمت تاریخی همدان مشهودتر خواهد بود.
2087/7520
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.