مدیرکل انتقال خون همدان دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پس از وقوع این حادثه دلخراش در کرمانشاه اولین اقدام این سازمان تماس با مسئولان استانی برای ارزبابی میزان فراورده خونی مورد نیاز و تلاش برای تامین آن بود.
دکتر افشین محمدی افزود: با توجه به اینکه در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی و اربعین شاهد حضور پرشمار مردم برای اهدای خون بودیم، هیچیک از مراکز انتقال خون کشور با کمبود این فرآورده مواجه نبودند با این وجود آمادگی خود را برای ارسال فرآوردهای خونی مورد نیاز به کرمانشاه اعلام کردیم.
وی بیان کرد: نخستین محموله این استان به منظور تامین خون مورد نیاز مصدومان زلزله شب گذشته مناطق غرب کشور، از همدان به استان کرمانشاه ارسال شد که این محموله شامل 90 کیسه پلاسما، 20 واحد کرایو، و 30 واحد گلبول قرمز فشرده از گروه های منفی (پکسل) است.
مدیرکل انتقال خون همدان گفت: یک هزار و 439 نفر نیز با مراجعه به این مرکز حضور یافته و خواستار اهدای خون بودند.
دکتر محمدی افزود: 411 تن از مراجعه کنندگان دارای شرایط لازم برای اهدای خون بودند که از این افراد 267 واحد خون دریافت شد.
وی ادامه داد: یک هزار و 28 نفر از مراجعه کنندگانی که شرایط لازم برای اهدای خون را نداشتند اسامی آنها در لیست نوبت دهی ثبت شد.
وی تاکید کرد: بیشترین فرآورده مورد نیاز گروه خونی O منفی بود که در این ارتباط 93 تن از مراجعه کنندگان دارای این گروه خونی بودند.
به گزارش ایرنا، زلزله ای شب گذشته - یکشنبه - به بزرگی 7.3 ریشتر در شرق عراق و در نزدیکی قصرشیرین رخ داد که لرزش آن تا تهران و استان های مرکزی ایران احساس شد.
بر اساس آخرین آمارها این زلزله 430 کشته و افزون بر 6هزار و 700 مصدوم داشته است و بیشترین خسارت ها مربوط به شهرستان سرپل ذهاب می شود.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.