حمیدرضا الوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اداره کل آمادگی دارد تا با تمام توان و اعزام تیم های مداخله در بلایا اقداماتی را در جهت امداد رسانی و کاهش آلام حادثه دیدگان انجام دهد.
وی ادامه داد: تیم های مشاوره و حمایت روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی(محب) این استان از ساعاتی پس از بروز زلزله به حالت آماده باش در آمده و 2 تیم هم اکنون آماده اعزام است.
مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: مراکز مشاوره استان نیز به صورت داوطلبانه برای اعزام روانشناس به مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کردند.
الوند با اشاره به رایزنی های انجام شده با مدیرکل بهزیستی کرمانشاه اظهار کرد: در رایزنی انجام شده لیست اقلام مورد نیاز مشخص شده و در حال تدارک لوازم توانبخشی شامل عصا، واکر، ویلچر و لوازم بهداشتی و همچنین وسایل گرمایشی همچون پتو و بخاری برای ارسال به مناطق زلزله زده هستیم.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه، کرمانشاه را لرزاند و شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور و برخی کشورهای منطقه احساس شد.
این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داد و محل وقوع آن حوالی شهر 'ازگله' در استان کرمانشاه گزارش شده است.
طبق اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران محل دقیق وقوع این زلزله در طول جغرافیایی 45.9 و عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
همچنین در ادامه زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.
بر اساس اعلام مسئولان کشوری تا این لحظه(10:50 صبح دوشنبه) زلزله غرب کشور 214 کشته و 2504 مصدوم برجا گذاشته است و اکنون مناطق زلزله زده با کمبود دارو، سرم، تخت و تجهیزات مواجه هستند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.