محمدناصر نیکبخت روز یکشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، افزود: بی تردید کار فرهنگی و اجرایی مقدوراتی نیاز دارد و نمی توان با دست خالی به مبارزه با اعتیاد رفت؛ بنابراین باید مطالبات این طرح پیگیری شود.
استاندار همدان خواستار همکاری برای اجرای طرح کرامت شد و گفت: پس از مطالعات و پژوهش های گسترده، 2 شهرستان ملایر در استان همدان و فلاورجان واقع در استان اصفهان برای اجرای این طرح انتخاب شدند، بنابراین فعالیت های صورت گرفته در ملایر باید الگویی برای کشور باشد.
نیکبخت افزود: یکسال از اجرای طرح کرامت در شهرستان ملایر گذشته است و باید در این مدت، مطالعات و پژوهش ها به گونه ای باشد که در سال دوم، مشکل اجرایی نداشته باشیم.
وی یکی از مولفه های مهم در امر پیشگیری از اعتیاد را فرهنگسازی عنوان و اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها و بیان مخاطرات ناشی از استعمال مواد مخدر، با محوریت خانواده و جوانان، جامعه را با این آسیب ها آشنا کنند.
استاندار همدان با بیان اینکه منشاء بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی بیکاری است، گفت: بیکاری مهمترین عامل بازگشت دوباره معتادان به دامن اعتیاد پس از طی مراحل درمان است.
برای فرد معتادی که مصرف مواد مخدر را کنار می گذارد، امید به زندگی و پذیرش آن توسط مردم جامعه بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین باید زمینه اشتغال این قشر فراهم شود.
وی ادامه داد: رونق تولید و اشتغال موجب مهار سرمنشاء آسیب های اجتماعی یا همان بیکاری می شود، به این علت دولتمردان به موضوع ایجاد اشتغال تاکید دارند.
استاندار همدان پیشنهاد داد: معتادان درمان شده با حضور در دوره های آموزشی اداره کل فنی و حرفه ای، مهارت های لازم را فرا بگیرند و سپس تسهیلات برای ایجاد اشتغال آنها فراهم شود.
نیکبخت تاکید کرد: کنترل آسیب های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و به این منظور رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل جلساتی با این محور دادند و فرمودند 'در مساله مبارزه با معضلات اجتماعی 20 سال دیرتر برنامه هایمان را شروع کرده ایم'.
وی اضافه کرد: ورود معظم له به مساله آسیب های اجتماعی و تاکید ایشان بر ضرورت توجه به این مساله، بیانگر اهمیت موضوع است؛ بنابراین همه باید برای رفع معضلات اجتماعی تلاش کنند.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.