رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همدان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: در راستای جلوگیری از ساخت و ساز در اراضی فاقد کاربری مسکونی که موجب برهم زدن بافت شهری نیز می شود، برخورد قانونی با متخلفان در دستور کار قرار گرفت و این طرح به شکل گسترده به اجرا گذاشته شد.
نرگس نورالله زاده اظهار کرد: در همین راستا شهرداری موظف است برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان در زمینه معرفی اراضی فاقد کاربری مسکونی اطلاع رسانی به موقع را انجام دهد.
وی بیان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مشکلات سکونتگاه های غیررسمی شهر همدان به شمار می رود که به دلایل عدم آگاهی شهروندان ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح و برای جلوگیری از بین رفتن هزینه های شهروندان در ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق قرار دادن نیوجرسی های بتنی (بلوک های بتنی) در محدوده اراضی مسکونی شهرک ولی عصر(عج) اقدام لازم انجام می شود.
وی با تاکید بر اینکه آموزش های شهروندی باید در این زمینه به صورت گسترده انجام شود گفت: مدیران مناطق و نواحی از امکانات و فن آوری های نوین برای آگاه سازی شهروندان از قوانین تخلف در ساخت و سازهای غیرمجاز و تبعات آن اقدام کنند.
نورالله زاده با یادآوری اینکه طرح های جامعه شهری و تفصیلی در دست تدوین و بازنگری است افزود: بر این اساس می توان به طور کامل وضعیت و مشکلات موجود را به مشاوران اجرایی طرح ارائه داد.
وی با تشریح قانون حفظ حریم شهری گفت: بر اساس این قانون تمامی روستاهایی که در محدوده شهری قرار دارند باید محدوده خود را مشخص کنند که یکی از مشکلات دهیاری ها بی اطلاعی و نا آگاهی از حریم روستاها است و می طلبد با همکاری فرمانداری این محدوده ها مشخص و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود.
هم اکنون روستاهای قاسم آباد، علی آباد و حسن آباد همدان درحالی در محدوده شهر همدان قرار گرفته اند که اهالی این مناطق خواستار تعیین تکلیف در خدمات رسانی هستند.
نزدیک به 20 هزار نفر در این سه روستا سکونت دارند.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.