محمدرضا عبادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وزارت بهداشت با حذف دلال‌ها و اجرای طرح تحول سلامت ، هزینه درمان از جیب مردم را کاهش داد به گونه ای که پزشکان هم از درآمد خود راضی باشند.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح 2 دستگاه MRI دولتی در همدان و ملایر خریداری و نصب شد همچنین تمام شهرستان‌های استان مجهز به تجهیزات آندوسکوپی شدند.
وی اظهارکرد: در حال حاضر نیز اشعه و رادیوتراپی با کمترین هزینه در تمام شهرستان ها انجام می شود همچنین خدمات اورژانس با تجهیزات لازم ساماندهی شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یادآوری کرد: در گذشته شماری از بیماران و خانواده های آنها به علت ناتوانی در تامین حتی یک عمل جراحی ساده دچار مشکلات فراوانی می شدند که قابل جبران نبود.
عبادی افزود: اجرای طرح تحول سلامت کمک حال بیمارانی شد که توان مالی نداشتند و برای مداوای بیماری خود با مشکل مواجه بودند.
وی با ذکر اینکه این طرح در حال تکمیل است توضیح داد: هنوز افراد کم‌توان و دارای تمکن مالی به خوبی مشخص نشده‌ اند و یارانه های پیش بینی شده توسط‌ دولت به صورت غیر هدفمند توزیع می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: هم اینک همه افراد از این یارانه‌ها به یک میزان بهره‌مند می شوند در حالیکه هدفمندی یعنی برخورداری و استفاده افراد بی‌بضاعت از یارانه دولتی است.
عبادی گفت: یکی از عمده مشکلات حوزه درمان، سیستم نوبت دهی و ویزیت بیماران است که تنها با ارتقای فرهنگ مردم حل می شود.
وی افزود: مردم نباید برای بیماری های عمومی به پزشکان نامی شهر مراجعه کنند همچنین هنگام ویزیت چند بیمار توسط پزشک به وی اعتراض کنند.
وی درباره درمان معتادان نیز بیان کرد: نام نویسی از معتادان در مراکز MMT سراسر استان به صورت محرمانه انجام می شود .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در این مراکز از مدیر تا یک فرد عادی برای ترک اعتیاد نام نویسی کرده اند و مدارک و هویت آنها محرمانه و محفوظ است.
به گزارش ایرنا عبادی افزود: 154 پزشک عمومی در استان همدان کار درمان اعتیاد را بر عهده دارند.
وی در خصوص اهدای عضو نیز بیان کرد: اهدای عضو در سه سال گذشته دوره طلایی خود را تجربه کرده است و تاکنون 90 اهداکننده اعضای بدن خود را اهدا کردند.
وی ادامه داد: افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند، با توجه به نظر مراجع تقلید متوفی محسوب می‌گردند که می‌توان اعضای بدن آنها را پیوند داد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: پیوند کلیه و قرنیه در همدان انجام می‌شود و با اعزام پزشکی به تهران برای آموزش قرار است پیوند کبد نیز به زودی در این استان انجام شود.
7526/2087خبرنگار: علیرضا جهانگیری ** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.