بهنام سعیدی روز سه شنبه در حاشیه آئین آغازین دوره آموزشی مدیریت بحران در همدان، بیان کرد: اقدامات اولیه برای گنجاندن درس مدیریت بحران در دروس مقطع ابتدایی و متوسطه صورت گرفته است و به زودی این درس جزء درس های دانش آموزان قرار می گیرد تا دانش اموزان از سنین پایه با این مولفه و اهمیت آن آشنا شوند.
وی یادآوری کرد: هم اینک 2 واحد درسی در دروس دانشگاهی مقطع کارشناسی قرار گرفته است و از امسال این درس به صورت اختیاری در دانشگاه ها ارائه و تدریس می شود.
معاون مدیریت بحران کشور گفت: آموزش مردم در دستور کار مدیریت بحران قرار دارد چون معتقدیم اولین امدادگران که پیش از هر نیروی امدادی در صحنه حاضر می شوند مردم هستند بنابراین می توانند تاثیر مثبتی در امداد و نجات داشته باشند.
سعیدی افزود: در این راستا تمامی استان ها مکلف به تهیه سند آموزشی خود در زمینه نحوه آشنا کردن مردم با مدیریت بحران هستند.
وی ادامه داد: هم اینک استان یزد به عنوان آزمونه این طرح انتخاب شده که در بازه زمانی چهار ساله باید مردم را آموزش دهد.
معاون مدیریت بحران کشور اضافه کرد: طبق آخرین آمار دریافتی، از ابتدای امسال تاکنون 250 هزار نفر از مردم این استان در حوزه مدیریت بحران آموزش دیدند.

** ایران جزو 10 کشور حادثه خیر جهان است
سعیدی گفت: ایران از نظر سیل، زلزله، خشکسالی یک منطقه مخاطره خیز محسوب می شود بنابراین سازمان مدیریت بحران برای پیشگیری از آثار زیابنبار این مخاطرات اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در سطوح مختلف کرده است.
وی یادآوری کرد: نخستین دوره آموزشی برای مدیران 31 استان کشور برگزار شد و همه اعضای شورای مدیریت بحران استان ها در این دوره حضور داشتند تا بتوانند مسائلی را که فرا می گیرند در عرصه عمل بکار بندند.
معاون مدیریت بحران کشور افزود: مرحله دوم، آموزش اعضای مدیریت بحران شهرستان ها است که تاکنون در 17استان این آموزش ها برگزار شده و هم اینک این دوره در همدان در حال برگزاری است.
سعیدی اضافه کرد: مرحله سوم آموزش در سطح بخشداران، دهیاران و اعضای شورهای اسلامی شهر و روستا است که این دوره آموزشی نیز به زودی آغاز می شود.
وی ادامه داد: آموزش کادر و پرسنل نظامی و انتظامی با شعار 'هر نظامی یک امدادگر' نیز در دستور کار است که امید می رود با برگزاری دوره های آموزشی برای اقشار مختلف میزان آثار تلفات و خسارت های ناشی از حوادث غیر مترقبه را کاهش داد.
به گزارش ایرنا، گردهمایی سه روزه 270 تن از مدیران شهرستان های همدان با محوریت آموزش مدیریت بحران روز سه شنبه در مرکز آموزش و پژوهش همدان آغاز شد.
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.