به گزارش ایرنا حسین افشاری روز شنبه در قرارگاه اقتصاد مقاومتی اسدآباد بیان کرد: طرح توجیهی منطقه ویژه اقتصادی براساس ظرفیتهای شهرستان تهیه شده است.
وی تصریح کرد: 100 هکتار از اراضی ملی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اختصاص داده شده و آب مورد نیاز برای تاسیسات این منطقه نیز از سد نعمت آباد تامین خواهد شد.
فرماندار اسدآباد وجود معادن غنی سنگ آهن، تولید انبوه محصولات کشاورزی به ویژه چغندرقند و داروهای گیاهی و همچنین دارا بودن چهارهزار تریلر و کامیون ظرفیت هایی است که ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را قوت می بخشد.
افشاری با اشاره به تخلیه سفره های آب زیرزمینی اسدآباد در آینده نه چندان دور گفت: دشت اسدآباد به لحاظ ارتفاع قابلیت نگهداری آب را ندارد و همین موضوع کشاورزی این منطقه را تهدید می کند.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مردم این شهرستان برپایه کشاورزی و دامپروری است و این روند باید به سمت صنایع کوچک و بزرگ سوق داده شود.
فرماندار اسدآباد یادآورشد: دولت با ایجاد مناطق ویژه اقتصادی، موانع و مشکلات پیش روی تولید و سرمایه گذاری بخش خصوصی را برمی دارد تا زمینه توسعه و اشتغال مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فراهم شود.
افشاری با تاکید بر مزیت های اسدآباد به سرمایه گذاران اطمینان خاطر داد: سرمایه گذاری در این منطقه با امنیت و اطمینان خواهد بود و بازگشت سرمایه و سود صاحبان سرمایه حتمی است.
استان همدان دارای 2 منطقه ویژه اقتصادی در جهان آباد فامنین و ملایراست.
شهرستان اسدآباد با 100 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.