به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت، که در دومین همایش و نمایشگاه اقتصاد و سرمایه در استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: با تمام وجودم همراه بخش خصوصی هستم و تلاش می کنم مشکل اشتغال جوانان و کسب و کار استان حل شود و امیدوارم روزی را ببینیم که بیکاری دیگر مشکل اصلی ما نباشد.

وی با اعلام اینکه هر کس اگر خدمتی کند، می ماند و هیچ خدمتی بالاتر از ایجاد اشتغال و نان به سر سفره مردم بردن نیست، تصریح کرد: آخر هفته ها در همدان و دوشنبه و سه شنبه برای پیگیری کارها در تهران هستم و جلسات بسیاری دارم که اطرافیان و همراهان می گویند در تهران چند برابر همدان دوندگی دارید.

نیکبخت، ایجاد اشتغال را از اهداف اصلی و اولیه خود دانست و گفت: وقتی آماری ملی است و رسمی ترین مرکز آمار کشور اعلام می کند باید آن را قانونی دانست.

وی با اشاره به اینکه در همدان، سرپرستی بانک ها همراه هستند اما رده های پایین تر به مشتری نه می گویند، یادآور شد: تصمیم گرفته ام به همه بانک هایی که در کار تولید دارای نقش هستند، سرزده به دفتر مدیر عامل بانک ها رفته و صحبتی با کارشناسان و معاونان داشته باشم تا ببینم چرا سرمایه گذار را قبول ندارند؟

استاندار همدان خاطرنشان کرد: ما طرحی را به بانک می فرستیم که طرح آن توجیه اقتصادی داشته و متقاضی هم اهلیت داشته باشد.

وی با اعلام اینکه پیگیری لازم است اما اگر به سرمایه گذار، عزت واحترام نگذاریم، سرمایه گذار به همدان نمی آید، اظهار داشت: 30 هزار میلیارد تومان همه پولی است که قرار است با ثبت نام در سامانه بهین یاب به تولید کنندگان تسهیلات داده شود البته منابع دیگر بانک ها هم هست.

نیکبخت یادآور شد: تاکنون 520 میلیارد تومان از منابع داخلی بانک ها تسهیلات به تولید کنندگان استان همدان داده شده است.

وی با بیان اینکه دیروز با یک سرمایه گذار دیدار کرده که قصد سرمایه گذاری با آلمانها را در رزن داشته است، گفت: برای سرمایه گذاری احترام قائل هستم و کار سرمایه گذار را مقدس و سرمایه گذار را عزیز می دانم البته می خواهم همه این کار را بکنیم.

مدیر ارشد استان با تاکید بر اینکه برای رشد اقتصادی 8 درصد نیاز به سرمایه گذاری داخلی و خارجی داریم تا به اشتغال مورد نظر برسیم، تصریح کرد: دولت دکتر روحانی برای نجات اقتصاد ایران روی کار آمد و بر این اساس تلاش واقعی دارد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775135
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.