سرهنگ کامران کریمی بعد ازظهر دوشنبه در گفت‌ و گو اظهار داشت: این نخستین دوره اعزام دانش آموزان دبیرستان های نهاوندی است که به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می شوند تا با رشادت های دلاورمردان کشورمان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شوند.
وی افزود: با توجه به سهمیه شهرستان نهاوند امسال 2 هزار دانش آموزان دوره متوسطه دوم به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام می شوند که نخستین گروه آن دانش آموزان دختری هستند که به مدت 2 روز به جبهه های غرب در مناطق عملیاتی سرپل ذهاب، پادگان ابوذر، منطقه عملیاتی مرصاد و بازی دراز، اعزام شدند.
وی افزود: در این کاروان برای اجرای برنامه های فرهنگی در کنار دانش آموزان مدیران مدارس، راویان دفاع مقدس و چندین روحانی وجود دارد که خاطرات جنگ تحمیلی را برای دانش آموزان بازگو و برنامه های فرهنگی اجرا می کنند.
کریمی به اهمیت برگزاری این اردوها اشاره و اضافه کرد: ماندگاری آرمان های انقلاب اسلامی با وجود توطئه های گوناگون دشمن و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه از جمله اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور است.
وی گفت: دشمن از طریق تحمیل جنگ هشت ساله و دیگر توطئه ها نتوانست به اهداف خود برسد و چند سالی است که جوانان ما را با تهاجم فرهنگی به چالش کشیده است تا این قشر را با ارزش های اسلامی و انقلابی بیگانه کند؛ از همین رو آشنایی دانش آموزان با فرهنگ مقاومت می تواند این توطئه ها را خنثی کند.
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اظهار امیدواری کرد که هر یک از این دانش آموزان پس از شرکت در اردوهای راهیان نور به عنوان یک پیک و سفیر در بین همسالان بازگو کننده این خاطرات باشند و با انتقال این تجربه‌ها به دوستان خود، باعث آشنایی بیشتر آن‌ها با آرما‌ن‌های شهدا و انقلاب بشوند.
به گزارش ایرنا، اردوهای راهیان نور چندین سال است که با هدف آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ جبهه و جنگ، با همکاری آموزش و پرورش و سپاه پاسداران برگزار می شود.
شهرستان نهاوند در منطقه غرب کشور و از توابع استان همدان است که با دارا بودن جمعیتی نزدیک به 190 هزار تن، در 105 کیلومتری جنوب این استان واقع شده است.
7525/2090
خبرنگار: وحید سیفی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.