سرهنگ رضا عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شامگاه شنبه یک دستگاه وانت بار در جاده روستایی گاو سوار در محدوده رزن - دمق با سرعت تقریبی 120 کیلومتر در ساعت اقدام به سبقت از کامیون کمپرسی می کند.
وی بیان کرد: در این هنگام یک دستگاه پراید با پنج سرنشین از مسیر مقابل در حال تردد بود که راننده وانت بار پیش از مواجهه با این خودرو و برای پیشگیری از بروز سانحه به صورت پهلو به پهلو با خودروی کامیون برخورد می کند.
وی ادامه داد: با توجه به سرعت بالای وانت بار و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه این خودرو به صورت رخ به رخ با سواری پراید تصادف می کند.
رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: خودروی وانت به علت شتاب و سرعت بالا سواری پراید را کنار زده و با خودروی پشت سری این وسیله نقلیه که وانت بار بود نیز به صورت رخ به رخ برخورد می کند.
سرهنگ عزیزی گفت: در این سانحه رانندگی 2 تن از سرنشینان قسمت جلو پراید در دم جان باخته و چهار تن دیگر از سرنشینان پراید، و وانت بارها مجروح می شوند.
وی تاکید کرد: سرعت بالا در یک جاده روستایی و سبقت غیرمجاز عامل اصلی بروز این سانحه رانندگی بوده است.
رئیس پلیس راه همدان اظهارکرد: میزان سوانح در محورهایی روستایی به علت آسفالت شدن راه ها و افزایش سرعت تردد وسایل نقلیه نسبت به گذشته رشد دوچندان داشته است.
سرهنگ عزیزی افزود: اگر تمامی نیروهای پلیس راه در جاده های روستایی مستقر شوند نمی توان این مسیرها را پوشش داد بنابراین بهترین راه برای کاهش سوانح رانندگی رعایت قانون و مقررات است.
حدود نیمی از سوانح رانندگی در جاده های فرعی روستایی رخ می دهد در حالیکه این آمار در سالهای گذشته 30 درصد بوده است.
استان همدان دارای سه هزار و 400 کیلومتر راه روستایی و یک هزار و 450 کیلومتر راه فرعی است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.