به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی در همایش طلایه داران پیام عاشورا به پاسداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر افزود: امروزباید به صورت گروهی و سازماندهی شده با نیت خیر و تاثیرگذار در این زمینه عمل کنیم.
وی با بیان اینکه تا نهادینه شدن سمن ها و احزاب و اثبات جایگاه آنها هنوز فاصله داریم، اظهار کرد: افرادی که امکان حضور در این تشکل ها و احزاب را دارند باید با نیت اینکه بتوانند به وظایف مهم دینی خود عمل کنند، وارد شوند.
وی بیان کرد: این در حالیست که هر گاه تشکل ها قوی بودند و بر صاحبان قدرت، دولتمردان و گروه های اقتصادی نظارت کردند، جامعه سالم تر بود، اما هرگاه این تشکل ها منفعل عمل کردند، شاهد سوء استفاده های فراوان و فساد اداری بودیم.
رضایی تاکید کرد: امروز حضور افراد جامعه به صورت جمعی و فردی در حرکت ها و نظارت های عمومی و پیاده کردن امر به معروف و نهی از منکر با نیت خیر یک ضرورت به شمار می رود.
وی امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین پیام عاشورا دانست و افزود: امام حسین(ع) به تبعیت از دستور الهی و قرآنی و اجرای این 2 فریضه دینی در مقابل ظلم و ستم ایستاد و در این راه به شهادت رسید.
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر تمامی تهدیدها و دغدغه های مردم و جامعه را برطرف خواهد کرد، گفت: همه ما موظف هستیم اطرافیان خود را هدایت کنیم که لازمه آن این است اصلاح را ابتدا از خودمان آغاز کنیم.
وی در عین حال بی تفاوتی در امور جامعه، بی مسئولیتی و تماشاچی بودن را بزرگترین منکر دانست و افزود: ورود به 2 فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش و آگاهی های علمی و دینی است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتقادپذیری مسئولان بیان کرد: این انتقادها در بسیاری از موارد همان امر به معروف و نهی از منکر است که باید با احیا و اجرای آن از اطرافیان و افرادی نسبت به آنها مسئولیت داریم، مراقبت کنیم.
رضایی با بیان اینکه بی مسئولیتی مسیر جامعه را به بیراهه می کشاند، تاکید کرد: اگر نسبت به امور دینی فعال باشیم، بسیاری از آسیب های اجتماعی از بین می رود و به عنوان حکم عقل و قانون امروز به شدت نیازمند عمل به وظایف دینی و اخلاقی در جامعه هستیم.
امام جمعه ملایر نیز بر لزوم راه اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تمامی امور جامعه تاکید کرد و گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در این شهرستان باید تیم بسیار قوی و دلسوزی را در همه بخش ها همچون امور اقتصادی، بیت المال، مسایل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تشکیل دهد.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری بیان کرد: این تیم دلسوزانه و با رافت امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا کند تا بتوانیم جامعه را با اخلاق، رفتار و شیوه خوب و درست اداره کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید شیوه و روش اباعبدالله الحسین(ع) را در امور زندگی و جامعه اسوه و الگو قرار دهیم، افزود: فلسفه وجودی اهل بیت(ع) آموختن چگونه زیستن است و عاشورا این پیام را به ما داد که در اوج مصیبت به مسایل ارزشی و دینی توجه کنیم.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر دخالت در امور شخصی نیست، گفت: اموری که رشد جامعه را در بر داشته باشد، باید انسان در این موارد آنگونه که عقل اجازه می دهد، ورود پیدا کند و این به معنای مخالفت و دعوا نیست.
در این همایش نمایش شهادت خوانی شمعون و شهرزاد به کارگردانی محمد قاسمی و نقش آفرینی پری بارانی و محمد قاسمی، کاری از گروه هنری باران اجرا شد که در جشنواره های مختلف ملی جوایز ارزنده ای را کسب کرده است.
هفته اول ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.