به گزارش ایرنا، پایش در اول ابتدایی که به همدان باز شد کار هم می کرد و دستان کوچکش بزرگی را برای مادر و خواهرها به ارمغان می آورد.
انقلاب با کوله باری از امید از راه رسید و حسین پاسدار انقلاب بود و سرباز امام راحل و این سرباز در کنار دیگر رزمندگان جان بر کف رفتند و چنان جنگیدند که کردستان مظلوم را از چنگ ایادی استکبار خلاصی دادند و حسین همدانی نیز یکی از همان مردان بود که تفنگ در دست می جنگید و فرماندهی می کرد.
کردستان آرام نگرفته بود که مرزها متلاطم شد و تابستان 59 منطقه سرپل ذهاب، قصر شیرین و پاسگاه های مرزی گام های استوار پاسداران همدانی بی ادعا را بر خود تجربه می کند.
سردار همدانی در آن روزهای گرم، مشغول رزم بود و به همت این رادمردان گمنام جبهه میانی در سال 59 تا 60 میانه دار عشق می شود و بدین ترتیب در سال 60 حماسه خونین 11شهریور رقم می خورد.
در گام دوم عملیات مطلع الفجر به فرماندهی کبوتران بی قرار عشق و حسین همدانی سپرده می شود و سرلشگر شهید همدانی با کوله باری سنگینی از تجربه چند نبرد عاشورایی و حسینی، به همراه گروهی از پرسنل سپاه مقتدر همدان در زمستان سال 61 تیپ انصارالحسین (ع) را تشکیل داده و خود پرچمدار یگان می شود.
ماموریت های مهم شناسایی منطقه مهران، ارتفاعات بشکان در منطقه سرپل ذهاب، عملیات والفجر 2، والفجر 5 ، پدافندی جزایر مجنون، عملیات عاشورا و عملیات فتح و قادر در مناطق غرب و جنوب در پرتو فرماندهی او و رشادت رزمندگان رشید استان همدان رقم می خورد و الوند به ایستادگی آنها سر تعظیم فرود می آورد.
آری سربازان امام خستگی ندارند و حاج حسین سرباز امام است.
حسین همدانی، دلاورمرد عرصه های پایداری، پس از جنگ نیز از پای ننشسته و سرباز وفادار امام (ره) و رهبری بوده و می ماند.
فرماندهی لشگر پیروز انصارالحسین (ع) و سپاه استان همدان، فرماندهی لشگر چهارم بعثت و قرارگاه مقدر نیروی زمینی سپاه در غرب، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه، جانشین نیروی مقاومت و فرماندهی لشگر 27 محمد رسول الله تهران، فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران بزرگ و فرماندهی سپاه محمد رسول الله (ص) مسئولیت های خطیری است که بر اساس تکلیف دینی اش عهده دار شد و انجام وظیفه کرد.
یکی از افتخارات سردار همدانی داشتن 2 مدال گرانبهای فتح است که از دستان مبارک مقام معظم رهبری دریافت کرده و هنگام نصب این مدال توسط رهبری فرزانه انقلاب بر سینه سردار شهید همدانی، ایشان به یاد همه شهدا اشک شوق ریختند.
سردار سرلشکر پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مهرماه سال 94 در حین انجام ماموریت های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید.
پیکر شهید همدانی به علت علاقه وی به مرحوم آیت الله موسوی امام جمعه سابق همدان در زادگاهش تشییع و در جوار قبر این بزرگوار به خاک سپرده شد.
استان همدان بیش از هشت هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.