پیمان ترکمانه روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه در راستای ساماندهی صندوق های صدقات طرح الکترونیکی کردن آنها مطرح بود گفت: فرآیند الکترونیکی کردن صندوق های صدقات بسیار مشکل بود لذا طرح پرداخت صدقه الکترونیکی و پیامکی اجرایی شد.
وی با بیان اینکه پرداخت صدقات به روش پیامکی و الکترونیکی ، کم هزینه تر و سریع تر از روش سنتی است گفت: سعی می شود صندوق های جمع آوری صدقات با ترویج فرهنگ پرداخت الکترونیکی و پیامکی جمع آوری شوند و مردم از این پس صدقاتشان را به روش جدید پرداخت کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه 256 هزار صندوق صدقات در معابر، اماکن عمومی و منازل استان همدان نصب شده است بیان کرد: در سال 95 درآمد حاصل از صندوق های صدقات استان همدان حدود 100 میلیارد ریال و در 6 ماهه نخست سالجاری حدود 52 میلیارد ریال بوده است.
ترکمانه در خصوص برگزاری جشن عاطفه ها نیز گفت: مرحله اول جشن عاطفه ها در 23 و 24 شهریورماه سالجاری برگزار شد و به جهت اهمیت حضور دانش آموزان و والدین آنها در این جشن مرحله دوم این جشن در روز 19 مهرماه در مدارس نیز برگزار می شود.
وی بیان کرد: در سال 95 مجموع کمک های مردمی در جشن عاطفه ها حدود 11 میلیارد ریال بود و در مرحله نخست برگزاری این جشن در سالجاری 11 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک مردمی جمع آوری شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان اظهار کرد: در ابتدای هر سال تحصیلی قبل از بازگشایی مدارس ملزومات و نیازهای آموزشی دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد تامین می شود و در اختیار آنها قرار می گیرد و اگر سطح کمک های مردمی بالاتر رود خدمات این نهاد علاوه بر دانش آموزان زیر پوشش به سایر دانش آموزان نیازمند نیز بیشتر می شود.
ترکمانه بیان کرد: مرحله دوم جشن عاطفه ها امسال در یک هزار و 260 مدرسه شهری و روستایی استان برگزار می شود و حدود 20 هزار دانش آموز و سه هزار دانشجو ، مخاطبان مستمر در پرداخت کمک هزینه تحصیلی هستند.
وی بیان کرد: 200 هزار پاکت دریافت کمک های مردمی آماده توزیع در مدارس استان است و امسال این جشن با شعار 'مهر در انتظار همدلی' برگزاری می شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته سه هزارو 250 شغل برای مددجویان این نهاد ایجاد شد گفت: سه هزار خانواده مددجوی این نهاد سال گذشته خودکفا شدند و امسال نیز 2 هزار و 500 خانواده خودکفا می شوند.
وی با اشاره به افزایش مستمری خانواده های زیر پوشش در سال جاری گفت: امسال مستمری خانواده های یک نفره یک میلیون و 480 هزار ریال، خانواده های 2 نفره 2 میلیون و 500 هزار ریال، خانواده های سه نفره سه میلیون و 250 هزار ریال، خانواده های چهارنفره چهار میلیون و 180 میلیون ریال و خانواده های پنج نفره و بالاتر چهار میلیون و 650 هزار ریال است.
وی اظهار کرد:هم اکنون 18 هزار و 533 زن سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال، بیمه شده کمیته امداد استان همدان هستند و 18 هزار و 932نفر در استان همدان حامیان ایتام و هفت هزار و 300 نفر حامیان فرزندان محسنین هستند.
ترکمانه گفت: در سال گذشته مردم خیراندیش و نیکوکار استان همدان حدود 300 میلیارد ریال به کمیته امداد کمک کردند.
گفتنی است؛ 40 هزارو 513 خانواده شامل 69 هزارو 946 نفر از خدمات مستمر کمیته امداد استان همدان بهره مند هستند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.