به گزارش ایرنا عزاداران و سوگواران حسینی در شهر دارالمومنین همدان پس از برگزاری آیین های عزاداری سومین روز شهادت سید و سالار شهدا امام حسین (ع) همزمان با اذان ظهر به عزاداری خود پایان داده و نماز ظهر را به صورت جماعت اقامه کردند.
معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز استان همدان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: همه ساله نماز ظهر سومین روز شهادت امام حسین(ع) در بین سوگواران حسینی به تاسی از سیره امام حسین (ع) و یاران باوفایش باشکوه خاصی اقامه می شود.
حسن کرمی نور با بیان اینکه همدان تنها استانی است که نماز ظهر سومین روز شهادت امام حسین (ع) را به صورت جماعت و پس از عزاداری هیات های حسینی اقامه می کند گفت: این برنامه مهم فرهنگی با هدف انسجام بخشی و تمرکز هیات های حسینی هر سال با شکوه خاصی در میدان امام خمینی (ره) همدان برگزار می شد که امسال به دلیل تعمیرات میدان امام، در بقعه امامزاده عبدالله شهر همدان اقامه شد.
وی بزرگترین و بالاترین فلسفه قیام عاشورا را زنده نگه داشتن ارزش های دینی به ویژه اقامه نماز عنوان کرد و گفت: در یک جمله می توان گفت هدف و فلسفه قیام عاشورا نماز بود و امام حسین (ع) و یارانش شهید راه نماز شدند.
هیات های عزادار همدانی با بازسازی و به نمایش درآوردن طایفه بنی اسد در سومین روز شهادت امام حسین (ع) در همدان مظلومیت شهدای دشت نینوا را نشان دادند و به سبک و شیوه های خاصی به یاد مظلومیت اسرای دشت نینوا به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.
2 هزار و 200 هیات مذهبی در استان همدان و حدود 450 هیات مذهبی در شهر همدان فعال هستند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.