به گزارش ایرنا محمد کاظمی عصر دوشنبه در جمع اهالی روستای کمری از توابع شهرستان ملایر اظهار کرد: در مقایسه با گذشته و دوران قبل از انقلاب قدم های مثبتی برای آبادانی روستاها انجام شده و این به دلیل نگاه مثبت امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب در محرومیت زدایی از روستاها بوده است.
وی افزود: افتخار نظام جمهوری اسلامی به این است که کارها و اقدامات به دست خود مردم انجام می شود و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها از بطن مردم هستند.
کاظمی با اشاره به اینکه امروز با وجود گستردگی خدمات در روستاها شاهد مهاجرت روستاییان به شهر هستیم، بیان کرد: کمبود بارش ها و برداشت بیش از حد از منابع آب های زیرزمینی بسیاری از روستاها را با بحران کم آبی مواجه کرده که این امر می تواند دلیل عمده ای بر مهاجرت روستاییان به شهر باشد.
وی افزایش حاشیه نشینی در شهرها را ناشی از مهاجرت روستاییان به شهرها برشمرد و گفت: امروز حاشیه نشینی مشکلات عدیده بسیاری را برای کشور ایجاد کرده که ملایر نیز از این امر مستثنی نیست.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با اشاره به اینکه در گذشته بسیاری از تولیدات داخلی از روستاها بود و امروز مجبور به واردات برخی محصولات کشاورزی هستیم افزود: در این راستا عزم دولت برای توسعه و آبادانی روستاها جدی است.
کاظمی معضل بیکاری را یک مشکل عمده در کشور عنوان و بیان کرد: این کشور به لحاظ استقلال خواهی و آزادی خواهی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با توطئه های دشمنان مواجه بود و با هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم های ظالمانه و توطئه های فراوان ما را با مشکلاتی بزرگی از جمله بیکاری مواجه کرد.
کاظمی گفت: پس از 12 سال که ایران به ناحق تحریم شد، فرزندان انقلاب پای میز مذاکره نشستند و توافق برجام به ثمر نشست، اما رئیس جمهور خودسر آمریکا امروز برای عدم اجرای برجام مانع تراشی می کند که از این مرحله نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.
نماینده مردم ملایر با تاکید بر لزوم ایجاد موقعیت های شغلی مناسب برای جوانان تحصیل کرده ابراز کرد: با تلاش دولت دوازدهم و جذب سرمایه گذاران خارجی در کشور و با توجه به بسته شدن بزرگترین قرار داد نفتی با توتال فرانسه، امیدواریم بتوانیم برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال جوانان گام های خوبی برداریم.
کاظمی راه اندازی مجدد شرکت فولاد آلیاژی ملایر، احیای چندین واحد بزرگ صنعتی، ورود در بخش معادن شهرستان برای ایجاد اشتغال جوانان، تلاش برای ایجاد شغل در روستاها در حوزه باغداری و مبل و منبت با ثبت ملی این هنر را از جمله اقدامات برای رفع بیکاری در این شهرستان برشمرد و افزود: امیدواریم بتوانیم از این سرمایه گذاران خارجی در ملایر نیز استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی باید به داشته ها، پتانسیل ها و صنایع محلی مان توجه کنیم.
وی با بیان اینکه پیگیر رفع مشکلاتی همچون احیای تاسیسات، احداث سد خاکی، شانه سازی جاده و آسفالت روستای کمری هستیم، بیان کرد: برای رفع مشکلات اوقافی این روستا و سایر روستاهای وقفی ملایر، در دیدار با رئیس سازمان ثبت اسناد مقرر شد با تشکیل کمیته ای صدور سند برای روستاهای اوقافی پیگیری و اقدام شود.
شهرستان ملایر دارای 208 روستای دارای سکنه است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/1181
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.