عادل بصیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به منظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک انسان و دام مردم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و در مسیر عزاداران از کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.
وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور کشتار دام در خیابان ها را منع کرده است، افزود: با وجود این، فرهنگی میان مردم وجود دارد که باید دام را در روز عاشورا در حضور دسته های عزاداری ذبح کنند.
بصیری به آمادگی چهار گروه خدمات رسانی ثابت و سیار در روز تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود: گروه های بازرسی شامل سه دامپزشک، سه کارشناس، سه کاردان و یک نفر روحانی است که به ذبح بهداشتی و شرعی دام نظارت می کند.
رئیس دامپزشکی اسدآباد افزود: برخی دامداران در روزهای تاسوعا و عاشورا شیر تولیدی خود را نمی فروشند و آن را نذر می کنند بدون اینکه این محصول را پاستوریزه کرده یا 20 دقیقه جوشانده باشند که این امر احتمال انتقال بیماری به انسان را افزایش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: مردم در این ایام معنوی پس از انجام ذبح در صورت مشاهده هرگونه بیماری های انگلی در کبد، ریه و دستگاه های گوارشی گاو و گوسفند می توانند با تلفنهای 1512 و 33134926 تماس بگیرند تا از راهنمایی کارشناسان دامپزشکی بهره مند شوند.
بصیری در پایان از شهروندان خواست از مصرف گوشتی که بلافاصله ذبح شده پرهیز کنند و حداقل 24 ساعت آن را در یخچال و دمای بین صفر تا چهار درجه سانتی گراد نگهداری کنند تا از این طریق تمام میکروب های احتمالی موجود در گوشت از بین رود.
شهرستان اسدآباد با 100 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.