اعضای کمیسیون خدمات‌شهری شورای‌شهر همدان به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشان٬ ضمن برگزاری جلسه این کمیسیون در محل ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی همدان از عملکرد این افراد ایثارگر تقدیر به‌عمل آوردند.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که به ارائه گزارشی از خدمات و عملکرد سازمان آتش‌نشانی همدان اختصاص داشت٬ محمدرضا بیاناتی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در ۶ ماه نخست سال جاری پرداخت.

وی بیان کرد: در شش ماه نخست سال‌جاری ۶۹ هزار تماس با ایستگاه‌های این سازمان برقرار شده‌ که از این تعداد تماس٬  یک‌هزار و ۶۳۱ تماس منجر به انجام عملیات در شهر همدان شده‌است.

بیاناتی افزود: آتش‌نشانان ۴۸ وظیفه متعدد دارند که اطفا حریق یکی از آن‌هاست٬ نجات حیوانات خانگی٬ مهار حیوانات موذی٬ عملیات امداد‌و‌نجات و... از دیگر خدمات این سازمان اند.

محمدرضا بیاناتی با اشاره به تماس‌های سامانه ۱۲۵ گفت: از میان مجموع این تماس‌ها ۱۰هزار‌ و ۵۳۱ تماس اشتباه با این سامانه برقرار شده که به علت ناآگاهی اشخاص از حدود وظایف آتش‌نشانی بوده‌است.

وی تصریح کرد: همچنین ۵۳هزار و ۹۷۲ تماس مزاحمت نیز با این سامانه برقرار شده‌ که نیازمند آگاهی‌بخشی و برطرف کردن مشکل است.

بیاناتی گفت: درباره عملیات اطفا حریق نیز که از مهم‌ترین و تخصصی‌ترین وظایف این سازمان است٬ ۸۱۵ عملیات طی ۶ماه نخست سال جاری انجام شده است.

وی عملیات اطفا حریق علف‌های هرز را مهمترین وظیفه سازمان خواند و گفت: اطفا حریق علف‌های هرز از این بابت بااهمیت است که در صورت مهار نشدن آتش آسیب‌های جدی به منابع طبیعی٬ انسانی و...وارد می‌کند برای مثال در آتش‌سوزی علف‌های هرز دانشگاه بوعلی سینا اگر این آتش‌سوزی مهار نشده بود به تمام تجهیزات دانشگاهی آسیب وارد می‌کرد.

او افزود: خوشبختانه در زمینه حریق پوشش گیاهی و زمین‌های زراعی ۱۵درصد کاهش نسبت به سال گذشته مشاهده می‌شود.

محمدرضا بیاناتی با اشاره به نقش آموزش و پیشگیری در کاهش حوادث بیان کرد: این سازمان در ۶ماه نخست سال جاری ۱۰هزار و ۷۰۰ مشاوره در حوزه ایمنی به افراد متقاضی ارائه کرده‌ و همچنین با برگزاری آموزش‌های تخصصی و ویژه برای فرماندهان و پرسنل٬ در جهت به‌روزرسانی دانش پرسنل تلاش کرده‌است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان٬ در خصوص تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی سطح شهر گفت: شهر همدان ۲ ایستگاه کمتر از سطح استاندارد ایستگاه‌های آتش‌نشانی کشوری است و باید با همت مسئولان این مشکل برطرف گردد.

وی همچنین از اعضای شورا و مسئولین درخواست کرد تا به افزایش حقوق و مزایای آتش‌نشانان٬ احداث مرکز آموزش عملیاتی آتش‌نشانی٬ به‌روزرسانی تجهیزات ایستگاه‌ها و احداث دو ایستگاه جدید برای رسیدن به استاندارد کشوری٬ اقدام کنند.

کامران گردان رئیس کمیسیون خدمات شهری٬ حمل‌ونقل و ترافیک٬ محیط زیست و بهداشت شهرداری همدان نیز در این جلسه با تاکید بر نقش ویژه آتش‌نشانی در حفظ امنیت شهر در برابر حوادث گفت: مراکز آموزش عملیاتی از ضروری‌ترین اقدامات در جهت کمک به ارتقا این سازمان است.

او گفت: خرید تجهیزات جدید برای ایستگاه‌ها در دستور کار شورا قرار دارد و در همین راستا نردبان ۵۶ متری به این تجهیزات اضافه شده است.

این جلسه با تقدیر از خانواده شهدای آتش‌نشان همدان و اعطا درجه به ۹ نفر از پرسنل توسط اعضای شورای شهر به پایان رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.