به گزارش ایرنا در این مراسم معنوی و پرشور، دانش آموزان در قالب هیات های عزاداری با لباسهای مشکی و بستن سربندهای یا حسین و یا ابوالفضل (ع) در لبیک به ندای حضرت قاسم بن الحسن (ع) که مرگ را شیرین تر از عسل خوانده بود آمادگی خود را برای جانفشانی در راه اسلام با بر پا کردن مجلس عزا و ماتم اعلام و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز داشتند.
این مراسم با حضور هیات دانش آموزی از محل چهار راه معلم این شهرستان آغاز و به سمت میدان امام خمینی (ره) این شهر ادامه یافت و دانش آموزان در قالب هیات های عزاداری و سینه زنی و مداحی در سطح شهر حرکت کرده و در مصلی نماز جمعه گرد هم آمدند تا در سوگ امام حسین (ع) و یاران با وفایش عزاداری کنند.
امام جمعه نهاوند در این آیین معنوی با اشاره به سخن پیامبر گرامی اسلام از امام حسین (ع) به عنوان کشتی نجات یاد کرد و گفت: هر کس از آن بزرگوار تبعیت کند و راه او را ادامه دهد از کجی ها و ضلالت نجات یافته و به فلاح و رستگاری دست پیدا خواهد کرد .
حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا افزود: امام حسین (ع) که نور هدایت انسانها به سمت رستگاری است دست انسان ها را می گیرد و آنان را به مقصد که بهشت و رسیدن به خداوند است، می رساند.
امام جمعه نهاوند گفت: نهضت و قیام امام حسین (ع ) برای مبارزه با ظلم و ستم و طاغوت و کسانی بود که دین خدا را منحرف کرده بودند تا بشریت را نجات دهد.
وی افزود: امروز باید با اهداف قیام امام حسین (ع) و سیره زندگی و شهادت آن بزرگوار آشنا شویم تا با ایستادگی در برابر ظلم و ستم بتوانیم به سعادت دنیا و آخرت دست یابیم.
سوگواره احلی من العسل با هدف پاسداشت مقام حضرت قاسم علیه السلام و ترویج روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور گسترده دانش آموزان پسر در سراسر کشور برگزار شد.
این پنجمین دوره برگزاری همایش سراسری احلی من العسل در مدارس سراسر کشور است.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشارهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.