مهرداد نادری فر روز دوشنبه در کمیسیون ارتقا امنیت اجتماعی شهرستان رزن که با محوریت پیشگیری از نفوذ بدعت و خرافات در عزاداری ها ، بیان کرد: این کمیسیون تا چند سال پیش زیرمجموعه شورای تامین استان و یک مجموعه امنیتی و انتظامی بود تا اینکه در سال های اخیر از ذیل شورای تامین خارج و به حوزه اجتماعی محول شد.
وی اضافه کرد: می توان از این انتقال استنباط کرد که سعی شده مسائل را در سطح اجتماعی حل و فصل کرده و نگذاریم امنیتی شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: طرح موضوع حذف بدعت ها از دین در کمیته ارتقا امنیت اجتماعی به معنای در پیش گرفتن رویکرد اجتماعی و فرهنگی برای حل این مشکلات است.
نادری فر افزود: رویکرد اجتماعی و فرهنگی به این موضوع به طور حتم اثر بخشی بیشتری داشته و امنیت را پایدارتر می کند.
وی با تاکید براینکه با رفتارهای امنیتی در راستای امنیت پایدار حرکت نخواهیم کرد گفت: رفتارها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی موجب پایداری امنیتی جامعه می شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان بیان کرد: ایجاد تفکر و نگرش صحیح در افراد در هر شرایطی پایدار است و فرد به خود اجازه نمی دهد هنجارشکنی کند.
نادری فر خواستار بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در راستای آگاهی بخشی به جامعه شد و گفت: با افرادی که از قانون تبعیت نکرده و اقدام به هنجار شکنی کنند نیز تعارفی نداریم و با آنها برخورد می شود.
وی با عنوان اینکه وجود برخی بدعت ها در عزاداری ها موجب سوء استفاده دشمنان شده است گفت: باید هوشیار باشیم و با درایت به موضوع نگاه کنیم
وی وظیفه هر حکومت و دولتی را آگاهی بخشی به مردم عنوان کرد و گفت: در استان همدان در سالهای اخیر در خصوص ارتقا امنیت اجتماعی اقدامات خوبی انجام گرفته و باید استان همدان به عنوان الگو برای سایر نقاط کشور مطرح شود.
شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه و سردرود، 126 روستای دارای سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.