به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان همدان سید هادی حسینی‌بیدار روز دوشنبه در حاشیه بازدید از اصلاح و بازسازی شبکه آب و فاضلاب پیاده‌راه در حال ساخت میدان امام(ره) و خیابان اکباتان اظهار کرد: در ابتدای اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی مرکز شهر همدان، شرکت آب و فاضلاب برنامه خاصی نداشت زیرا این نقاط مشکلی نداشتند.
وی تصریح کرد: در ادامه کار برای جلوگیری از حفاری مجدد پس از اتمام کار شهرداری و ممانعت از حفاری برای تعویض لوله در مرکز شهر، در نشست هایی قرار بر نوسازی شبکه آب و فاضلاب در این نقطه از شهر شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در این نشست مقرر شد حدود 3 هزار متر لوله‌های قدیمی تعویض شود بیان کرد: بر این اساس لوله‌های جدید از جنس چدن استفاده شده که عمر بالایی دارد و دچار شکستگی نمی‌شود.
حسینی بیدار با اشاره به اینکه تمام لوله‌های شبکه فاضلاب در میدان امام(ره) و خیابان اکباتان تعویض شده است افزود: در این نقطه از شهر، اماکنی که فاقد انشعاب بودند نیز جزو اشتراک آب و فاضلاب قرار گرفتند و طبق درخواست آنها انشعاب به شکل اقساطی واگذار شد.
حسینی‌بیدار با تاکید بر اینکه در این طرح با استفاده از چهار پیمانکار سعی شده متناسب با فعالیت شهرداری این طرح پیش رود خاطرنشان کرد: 50 درصد کار اصلاح شبکه آب و فاضلاب انجام شده و بقیه نیز با سرعت پیش خواهد رفت تا نارضایتی ایجاد نشود.
وی اجناس استفاده شده در نوسازی شبکه آبفا را مرغوب‌ترین جنس و از نوع چدن دانست و گفت: با وجود کمبود اعتبارات شرکت، حدود 20 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در شهر همدان 70 میلیارد ریال قرارداد اجرای طرح داریم افزود: این طرح ها در مناطق حاشیه‌ای و به ویژه نقاط توانمندسازی در حال اجرا است که بیشتر شامل اجرای شبکه فاضلاب است.
حسینی بیدار با اشاره به اینکه نزدیک به 10 کیلومتر شبکه آب در شهر همدان و 8 کیلومتر شبکه فاضلاب در همدان ایجاد شده است بیان کرد: همدان پرکارترین شهر استان در اجرای طرح شبکه آب و فاضلاب بوده است هرچند با توجه به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، از طریق اجرای این طرح ‌ها اشتغال نیز ایجاد شده است.
عملیات اجرایی پیاده راه میدان امام خمینی(ره) و خیابان اکباتان شهر همدان مرداد ماه امسال با حضور استاندارهمدان، معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد که در این طرح جدید پیاده راه ، میدان حضرت امام خمینی (ره) شهر همدان به 2 خیابان بوعلی و اکباتان وصل می شود.
طرح پیاده راه در خیابان بوعلی همدان نیز سال گذشته در سطح 20 هزار متر مربع سال گذشته اجرا شد.
2087/1181
تنظیم: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.