جمشید شیران روز پنجشنبه در حاشیه اجرای طرح توزیع بسته های حمایتی آموزشی مهرانه برای کودکان کار و خیابانی همدان در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:در قالب این طرح به کودکان خیابانی و کودکان کار همدان بسته های حمایتی آموزشی در راستای توانمندسازی روانی و اجتماعی این کودکان ارائه شد.
وی ادامه داد: حمایت های مالی می تواند بسیاری از کودکان کار را به آغوش مدرسه بازگرداند و ارتباط با مدرسه آنها را از حضور و کار در خیابان دور نگه دارد لذا وسایل کمک آموزشی، بهداشتی و ملزومات تحصیل این دانش آموزان تحت عنوان طرح مهرانه تامین می شود.
وی با بیان اینکه این طرح سال های گذشته نیز در استان همدان اجرا می شد گفت: امسال این طرح منسجم تر و گسترده تر از قبل اجرایی و بسته های حمایتی و آموزشی به کودک کار و خیابان شناسایی شده در همدان ارائه شد.
وی اظهار کرد: این طرح فردا(جمعه) در شهرستان نهاوند نیز اجرا و در قالب آن لوازم شخصی همچون کیف، کفش و لباس، لوازم بهداشتی، لوازم کمک آموزشی و نوشت افزار و مواد خوراکی قابل استفاده ارائه می شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان بیان کرد: طرح توزیع بسته های حمایتی آموزشی مهرانه برای کودکان کار و خیابانی یک طرح سراسری است و در بسیاری از استان ها در آستانه سال تحصیلی جدید در حال انجام است.
شیران بر نقش خیران در پیشبرد اهداف این طرح تاکید کرد و گفت: خیران استان همدان توجه ویژه ای به موضوع تحصیل کودکان کار داشته اند و بهزیستی با توجه به اینکه این کودکان را شناسایی کرده و نیاز واقعی آنها را می سنجد این امکان را دارد که کمک های خیران را در بخش هایی که خود خیر ترجیح می دهد هزینه کنند.
وی تصریح کرد: کودکان کار شناسایی شده همدان، در طول سال تحصیلی نیز از خدمات حمایتی، مشاوره ای و مددکاری بهزیستی برخوردار هستند.
استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که حدود یک سوم جمعیت استان همدان به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره مند هستند.
در سه ماهه نخست امسال حدود 36 کودک کار در استان همدان شناسایی و ساماندهی شدند و به دامان خانواده بازگشتند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.