سردار مظاهر مجیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 37 امین سالگرد دفاع مقدس با دهه اول محرم مقارن شده است افزود: این فرهنگ عاشورایی بود که موجب شد ملت ایران دفاع مقدس را رقم بزنند.
وی افزود: برنامه های هفته دفاع مقدس از روز جمعه 31 شهریور ماه با سان و رژه نیروهای مسلح در میدان باباطاهر شهر همدان آغاز می شود.
فرمانده سپاه همدان اضافه کرد: 200 برنامه در قالب 80 عنوان برنامه در این هفته برگزار می شود که مهمترین آنها برگزاری 19 یادواره شهید در شهرستانها و پایگاه های مقاومت، 6 برنامه با عنوان 'آبروی محله'، نشست با فرماندهان سابق نواحی سپاه، نشست با نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، حضور در آیین نماز جمعه، نواختن زنگ مقاومت در هنرستان دیباج و دیدار فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح با امام جمعه است.
سردار مجیدی گفت: برنامه عطش که تلفیقی از صحنه های عاشورا و دفاع مقدس است هر شب همزمان با دهه محرم در حسینیه ثارالله سپاه برگزار می شود.
وی افزود: 17 طرح شامل مسکن برای افراد بی سرپرست و بدسرپرست توسط گروه های جهادی دانشجویی در حال احداث است که 10 طرح در هفته دفاع مقدس و هفت طرح در هفته بسیج بهره برداری می شود.

** تلاش برای تحقق آرزوی رهبری فرزانه انقلاب
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهارکرد: آباد کردن یک هزار نقطه کشور یکی از آرزوهای رهبری انقلاب است که سپاه برای عملی شدن این خواسته دست به کار شده است.
سردار مجیدی بیان کرد: امسال آباد کردن 128 دهستان در کشور در دستور کار سپاه است که سهم همدان سه دهستان خزل شرقی در نهاوند، پیشخور فامنین و دهستان مهربان کبودراهنگ است.
وی توضیح داد: این سه دهستان در برگیرنده 80 روستا است که احداث 65 طرح حوزه سلامت، اقتصاد و اشتغال توسط قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه همزمان با هفته دفاع مقدس در این سه دهستان آغاز می شود.
فرمانده سپاه همدان بیان کرد: این طرح ها شامل آبرسانی به روستاها، مرمت درمانگاه، مساجد و مدارس، لایروبی قنوات، احداث آب بند، حصار کشی مدارس و درمانگاه ها است.
سردار مجیدی با ذکر اینکه قرار است این طرح ها در مدت 2 سال به اتمام برسد اضافه کرد: بخشی از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها توسط سپاه و بخش دیگری نیز از منابع استانی تامین می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر، کاهش جمعیت و بیکاری سه چالش مهم استان است گفت: یکی از مطالبات رهبری انقلاب کاهش آسیب های اجتماعی از جمله گرایش به مصرف مواد مخدر است.
وی اضافه کرد: در این راستا سپاه همدان با همکاری سایر نهادها به منظور کاهش آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر ماموریت های را در دست اجرا دارد.
وی افزود: هم اینک طرح کرامت در شهرستان ملایر به عنوان آزمونه کشوری مبارزه با مواد مخدر در حال اجرا بوده و در شهرستانهای نهاوند، تویسرکان، فامنین و همدان این طرح به صورت نقطه ای در محل های آلوده به مواد مخدر اجرایی شده است.
فرمانده سپاه همدان گفت: دومین آسیب و چالش استان کاهش نرخ جمعیتی استان است و باید علت و چرایی کاهش نرخ جمعیت در همدان بررسی علمی شود.
سردار مجیدی تداوم این رویه منفی را موجب تبدیل شدن همدان به یک استان دارای جمعیت پیر دانست افزود: برنامه هایی برای کاهش روند نرخ جمعیت در این استان صورت گرفته که موثر واقع شده است.
وی درباره بیکاری نیز بیان کرد: با توجه به مستقر شدن دولت دوازدهم باید یک هم افزایی در استان همدان برای کاهش نرخ بیکاری صورت گیرد.
فرمانده سپاه انصار الحسین استان همدان اظهار کرد: سپاه همدان آمادگی دارد با بهره گیری از ظرفیت بسیج بیکاری را کاهش دهد.
31 شهریور سال 1359 پس از تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران جنگ بین کشورمان وعراق آغاز شد و از این جنگ هشت ساله به عنوان دفاع مقدس یاد می شود.
استان همدان بیش از هشت هزار شهید را برای به ثمر رسیدن انقلاب تقدیم کرده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.