فتحعلی حسینی روز شنبه در همایش آموزشی و توجیهی مسئولان هیات مذهبی شهرستان رزن بیان کرد: با توجه به در پیش بودن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع) باید از ورود بدعت ها به این مراسم جلوگیری کرد.
وی اضافه کرد: برگزاری پر شور مراسم در کنار معرفی اندیشه ها و باورهای امام حسین (ع) و پرهیز از خرافه و گزاف گویی از اصلی ترین مباحث و نیازهای مراسم عزاداری سالار شهیدان است.
وی عنوان کرد: با توجه به برنامه دشمنان شیعه برای به حاشیه کشاندن حقیقت عزاداری ها و مراسم ماه محرم، توجه به ضرورت ها و بایدها و نبایدهای عزاداری ها و توجه بر فلسفه قیام امام حسین (ع) در روضه خوانی ها دوچندان شود.
فرماندار رزن با ذکر اینکه عزاداریها موجب زنده نگه داشتن نام و یاد مکتب اهل بیت(ع) می شود، اظهار کرد: عجز دشمنان اسلام در برابر شیعیان به دلیل تمسک پیروان این مذهب به اهل بیت (ع) است.
به گزارش ایرنا حسینی اضافه کرد: عزت اسلام و زنده بودن مکتب جعفری با برگزاری جلسات عزاداری امکان پذیر است.
وی افزود: عامل سوق جوانان به جبهه های جنگ، شور حسینی بوده و باید تلاش کنیم تا امروز علاوه بر شور حسینی شعور حسینی نیز در جامعه تبیین شود.
وی تاکید کرد: خرافات، ایجاد بدعت های نوظهور، استفاده از شعرهای بی محتوا در مداحی ها به معضلات اصلی و اساسی عزاداری امام حسین (ع) تبدیل شده که مداحان و مسئولان هیات های مذهبی باید با استفاده از اشعار پرمحتوا درصدد از بین بردن این معضلات باشند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.