همدان - ایرنا - نایب رئیس دوره پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: آنانکه در مسیر تضعیف پیوند بین ملت و رهبری حرکت می کنند، استقلال و جمهوریت نظام را هدف قرار داده اند.
به گزارش بامداد جمعه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد شامگاه پنجشنبه در همایش بزرگ طلایه داران معروف در حسینیه ثارالله شهرک ولیعصر(عج) ملایر افزود: در سایه پیوند بین امت با امام و رهبری است که جامعه قوت می گیرد، اما اگر این روند آسیب ببیند، مسیر حرکت ما با مشکل روبه رو می شود.
وی با بیان اینکه این عده با اسم استقلال، جمهوری و دموکراسی حرکت می کنند، اما استبداد در جان و فکر آنان است ، ادامه داد: این در حالیست که ارادت، ایمان، وفاداری به آموزه های اسلام، دینداری، دین مداری و شهادت طلبی در اصحاب اباعبدالله الحسین(ع) موج می زند و این درسی مهم برای همه ما است.
ابوترابی فرد ماه محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر، امامت و ولایت اباعبدالله الحسین(ع) است، توضیح داد: بدون تردید حرکت امام حسین(ع) برای قرار گرفتن رهبری صالح در مرکز مدیریت جهان اسلام و مبارزه با یک انحراف بزرگ در مسیر حرکت جامعه اسلامی یکی از اهداف مقدس قیام عاشورا بود.
نایب رئیس دوره پیشین مجلس شورای اسلامی امامت و رهبری را از مسائل مهم جهان اسلام برشمرد و افزود: طبق فرموده های پیامبر اکرم(ص) معرفت امام، معرفت توحید، قرآن و مساوی با معرفت اسلام بوده و هر کس امام زمان خود را نشناسد، این حیات جاهلیت است نه حیات اسلام.
وی به فلسفه مهم قیام عاشورا اشاره کرد و گفت که یکی از مهمترین آموزه های کربلا آن است مردم نگذارند یزیدها در دنیای اسلام حکومت کنند و حکومت را در دستان توانای امام صالحی قرار دهند که عالم به قرآن است.
نایب رئیس مجلس نهم امر به معروف و نهی از منکر را یکی از اهداف والای نهضت عاشورا عنوان کرد و گفت: باید در این عرصه حضور یافت و جان را برای انقلاب و تحول بنیادین فدا کرد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه گاهی جامعه با یک حرکت سیاسی و یا یک سازماندهی مسیر تحولش فراهم می شود، یادآورشد : گاهی جامعه مرده و تنها شهادت است که می تواند حرکت آفرین باشد.
وی شهادت را یکی از آرمان های حرکت عاشورا خواند و ادامه داد: واقعه عاشورا یک مدرسه حیات بخش است و گفتمان، منطق، رفتار، مبارزه و اهل بیت عاشورا همه الهام بخش و راهگشا است.
ابوترابی فرد شناخت مدرسه عاشورا و حرکت در مسیر آن را مهمترین درس عاشورا دانست و گفت: بزرگداشت حادثه عاشورا و سوگواری بر مصائب آن برای شناختن این مدرسه است که تاکنون مسلمانان و جامعه دین باور ایران در این مسیر گام های بلندی برداشته اند.
نایب رئیس نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر عاشورا نبود، محرم و صفر هم نبود و ایران از اسلام و مدرسه اهل بیت(ع) بهره ای نداشت، در حالیکه انقلاب، اسلام در ایران مولود و فرزند عاشورا است.
وی در عین حال بر لزوم بازگو کردن تاریخ عاشورا، تبیین اندیشه بلند امام حسین(ع) و فرزندانش، بیان حق خواهی، حق طلبی و حق محوری در مدرسه عاشورا تاکید کرد.
عضو هیات عالی حل اختلاف قوای سه گانه دین باوری، دین خواهی و حرکت بر اساس ریل گذاری دین را مسیر موفقیت دانست و گفت: باید در مسیر بندگی خدا گام برداریم و کسانی که انقلابی هستند و دغدغه انقلاب را دارند، عبد خدا هستند.
ابوترابی فرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سایه بندگی خدا قدرت پیدا می کند، شهید حججی را نمونه بارز عبد خدا دانست .
وی با یادآوری اینکه در صف اصحاب اباعبدالله الحسین(ع) هر چه می بینیم، زیباست ادامه داد: شهدا در سایه مقام بندگی و عبودیت در راه شهادت قدم برداشتند و همه افتخار آنان این است که عبدالله هستند و این همان مدرسه عاشورا است.
7528/2087خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.