به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرمانداری همدان رضا زمانی در کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان همدان افزود: این شهرستان با ساماندهی 2 هزار و 165 گلزار مطهر شهید در سطح استان پیشرو است.
وی با بیان اینکه 270 گلزار مطهر شهید نیز در سطح روستاهای شهرستان همدان ساماندهی شده است اضافه کرد: در سه روستا نیز ساماندهی گلزار شهدای تازه تفحص شده در دست اقدام است که بدین منظور اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال در کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال جاری مصوب شده است.
وی با تاکید بر اینکه دهیاری ها متولی نگهداری گلزارهای شهدای روستایی و ملزم به ارائه گزارش ویژه حافظان گلزار هستند افزود: مسئولیت نگهداری گلزارهای شهدا در شهر همدان برعهده اوقاف و امور خیریه، در شهرهای جورقان و مریانج برعهده شهرداری های مربوطه و در سطح روستاها بر عهده دهیاریها است.
زمانی با اشاره به ضرورت پیش بینی ردیف اعتبار استانی معین به منظور نگهداری گلزارهای شهدا افزود: متولیان نگهداری گلزارهای شهدا ملزم به تکمیل فرم های مخصوص و ارائه گزارش ویژه حافظان گلزار در مقاطع 6 ماهه به بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.
وی با بیان اینکه در برخی از گلزارهای شهدای روستایی نیازهایی چون راه دسترسی، آب و برق وجود دارد تصریح کرد: بنیاد شهید شهرستان نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی و ارائه گزارش کاملی از وضعیت گلزارهای شهدای شهرستان و اقدامات انجام شده و نیازمندی ها اقدام کند.
معاون فرماندار همدان تصریح کرد: 77 مزار مطهر شهید گمنام نیز در 20 مکان سطح این شهرستان وجود دارد که ساماندهی بیشتر آنها به پایان رسیده و فقط مزار شهدای گمنام در میدان میشان، آموزشگاه شهید مفتح و ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تکمیل نشده که متولیان آن باید اهتمام بیشتری در این خصوص داشته باشند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان نیز گفت: هر اقدامی در گلزارهای شهدا باید با تائید کمیته فنی و اخذ مجوزهای لازم انجام شود.
مجید صفدریان افزود: طبق دستورالعمل ابلاغی هر طرحی که منجر به محصور شدن و محدودیت دسترسی به گلزارهای شهدا باشد ممنوع شده است و همواره باید در گلزارهای شهدا امکان دسترسی عمومی به گلزار مطهر شهدا فراهم باشد.
وی با بیان اینکه ظرفیت قطعه ویژه والدین شهدا در آرامستان همدان در حال تکمیل شدن است افزود: مدیریت آرامستان همدان، قطعه جدیدی رابرای این منظور پیش بینی کرده که در حال احداث و آماده سازی است.
استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید، 17 هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
2087/1181
تنظیم: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.