سرهنگ علی فکری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به منظور تسهیل در آمد و شد ایمن دانش آموزان چندین نشست در استانداری و فرمانداری با محوریت آماده سازی دستگاه ها برای بازگشایی مدارس برگزار شد.
وی با بیان اینکه طرح ویژه پلیس راهور برای بازگشایی مدارس از 25 شهریورماه همزمان با حضور والدین در سطح بازار برای خرید لوازم التحریر آغاز می شود افزود: این طرح تا 28 شهریور ادامه دارد و از 29 شهریور ماه نیز طرح رصد و کنترل سرویس های مدارس آغاز می شود.
رئیس پلیس راهور استان همدان اضافه کرد: سرویس های مدارس ملزم به داشتن معاینه فنی، برچسب سرویس مدارس و سوار کردن دانش آموزان بر اساس ظرفیت خودرو هستند.
سرهنگ فکری بیان کرد: ظرفیت استاندارد سرویس مدارس در کارت وسیله نقلیه عنوان شده و رانندگان ملزم به رعایت آن هستند.
وی گفت: به منظور استفاده از خودروهای مطمئن و ایمن برای جابجایی دانش آموزان مکاتبات با اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز صورت گرفته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان مهمترین تخلف سرویس مدارس را سوارکردن دانش آموزان بیش از ظرفیت مجاز، نداشتن معاینه فنی و نصب نکردن برچسب ذکر کرد.
سرهنگ فکری تاکید کرد: افراد تنها برای جابجایی فرزند خود می توانند از خودروی شخصی استفاده کنند و استفاده از خودرو فاقد برچسب سرویس مدارس برای انتقال چند دانش آموز به مدرسه تخلف محسوب می شود.
وی یادآوری کرد: مهر ماه سال گذشته بیشترین میزان سوانح فوتی در 10 سال گذشته رخ داد و 21 تن از عابران و موتورسواران این استان در این ماه جان خود را از دست دادند.
رئیس پلیس راهور همدان ابراز امیدواری کرد: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از جمله رعایت حق تقدم و پرهیز از شتاب و عجله در رانندگی مهرماه امسال شاهد هیچگونه سوانح فوتی و جرحی نباشیم.
سرهنگ فکری خاطر نشان کرد: در دهه 90 گزارشی مبنی بر بروز سوانح فوتی هنگام عزیمت یا بازگشت به مدرسه برای دانش آموزان گزارش نشده است تنها در سال 93 یک دستگاه مینی بوس سرویس مدرسه که فاقد سرنشین بود واژگون شد.
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.