احسان قنبری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ فاقد سد و مخزنی برای ذخیره آب است و آب مورد نیاز برای آشامیدن و کشاورزی از طریق منابع زیر زمینی تامین می شود.
وی اضافه کرد: کاهش نزولات جوی و خشکسالی های پی در پی و افزایش حفر چاه های غیرمجاز در افت آب های زیر زمینی و بروز فروچاله تاثیر داشته است.
فرماندار کبودراهنگ یادآوری کرد: حدود 2 هزار چاه غیرمجاز سال 92 در این شهرستان شناسایی شد که با پیگیری های صورت گرفته و برخوردهای قانونی میزان 670 حلقه چاه تاکنون مسدود شده است.
قنبری افزود: شماری از کشاورزان اقدام به حفر چاه غیرمجاز برای مصارف کشاورزی در کناه چاه آب شرب کرده و این اقدام آنها تامین آب مناطقی را با مشکل مواجه کرده بود.
وی اضافه کرد: همچنین برای مدیریت آب در شهرستان جلوگیری از کشت محصولات پر آب بر، افزایش سطح کشت محصولات گلخانه ای، کاشت محصول به اندازه نیاز، احیای قنات ها و لایروبی کانال ها اجرایی شد.
وی بیان کرد: در راستای تغییر الگوی کشت تعدادی از کشاورزان به جای کشت هندوانه، لوبیا را جایگزین کردند همچنین سطح زیر کشت محصولات کم آبری نظیر زرشک و زعفران در شهرستان افزایش یافت.
فرماندار کبودراهنگ گفت: در برخی از نقاط روستایی این شهرستان با وجود حفر چاه به عمق 250 متری ولی به آب نرسیدیم.
قنبری افزود: با ورود به فصل پاییز و کاهش استفاده آب در مصارف کشاورزی ، چاه های آب پر شده و مشکلی در زمینه تامین آب نخواهیم داشت.
شهرستان کبودراهنگ با بیش از 155هزار نفر جمعیت و سه بخش مرکزی، شیرین سو و گل تپه در منطقه شمال غربی استان همدان قرار دارد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.