امیر خجسته شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در آینده ای نزدیک استانداران در سطح کشور تعیین تکلیف می‌شوند افزود: استاندار همدان در تولید و اشتغال این استان کار کرده و پیگیری داشته است هرچند در این زمینه انتقاداتی وارد است.
وی با اشاره به ضرورت برقی کردن قطار همدان افزود: با مسئولان مرتبط رایزنی های لازم صورت گرفته و در آینده‌ای نزدیک شاهد عملیاتی شدن این طرح خواهیم بود.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به اینکه سرعت 300 کیلومتر در ساعت برای قطار قدیمی شده است و باید سرعت قطار همدان به 360 کیلومتر در ساعت برسد تاکید کرد: احداث ایستگاه درون‌ شهری قطار همدان با ریل‌گذاری 15 کیلومتر به سمت شهر قطعی شده و بقیه کارها نیز در دست اقدام است.
خجسته ادامه داد: مطالعه قطار همدان - ملایر به اتمام رسیده است و عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز می‌شود و مسئولان باید برای تسریع در اجرای این طرح اهتمام ورزند.
وی با تاکید بر توانمندی‌های بالای استان همدان در حوزه گردشگری تصریح کرد: مسئولان استان در جذب سرمایه‌گذار خارجی باید تلاش جدی کنند و در این زمینه از سایر استانها عقب نمانند.
خجسته افزود: سرمایه‌گذارانی از کشورهایی چون چین، کره و کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری در استان همدان اعلام آمادگی کردند که باید برای جذب آنها و تحقق این امر با افرادی که در این مسیر دنبال سهم‌خواهی هستند برخورد شود.
وی با تاکید بر تقویت دهکده توریستی علیصدر گفت: غار علیصدر متعلق به استان است و بودجه آن هم باید در استان باشد.
وی ادامه داد: استان همدان با وجود داشتن جاذبه های گردشگری بیشمار در همه فصول به ویژه در تابستان شاهد ورود گردشگران داخلی و خارجی است بنابراین برای توسعه صنعت توریسم در همدان نیازمند مدیران پویا و همراه هستیم.
خجسته با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی اظهار کرد: باید برای بخش خصوصی و ورود سرمایه گذار باید امنیت ایجاد شود تا رونق گردشگری استان همدان را در سطح ملی و بین‌المللی شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه اصحاب رسانه جامعه مظلومی هستند و حق آنها ادا نشده است گفت: اصحاب رسانه باید مطالبه‌ گر و نقاد باشند و این حق مردم است که این قشر در نهایت آزادی به مطالبه‌ گری بپردازند .
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: خبرنگاران با نقادی ضمن رشد و پویایی، مانع از خمودگی در جامعه می‌شوند.
خجسته تصریح کرد: خبرنگاران باید به دور از برخورد جناحی، حق مردم را از مسئولان و نمایندگان مطالبه کنند و از مدیران و نمایندگان پیگیر امور مردم باشند.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در مقابل مفاسد و زیاده‌ خواهی ‌ها ایستاده‌اند گفت: نمایندگان مجلس تهدیدپذیر نیستند چراکه معتقدند اولویت با مردم است و باید مطالبات آنها دنبال شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصحاب رسانه نیز نباید تهدید پذیر باشند، تاکید کرد: قدرت اصحاب رسانه کمتر از مجلس نیست و اگر این قشر سکوت کنند در جامعه خمودگی ایجاد می‌شود.
گفتنی است استان همدان در ایجاد اشتغال رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
طرح راه آهن همدان - تهران به طول 267 کیلومتر است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می کند.
2087/7523
خبرنگار:مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.