حجت الاسلام محمد کاروند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال در آستانه آغاز سال تحصیلی بسته های مهر تحصیلی در بین 6 هزار و 400 دانش آموز نیازمند و بی بضاعت استان توزیع و بخش عمده ای از آن در شهرستان ملایر اجرا می شود.
وی اظهار کرد: اجرای طرح مهر تحصیلی با توزیع پنج هزار و 750 بسته تحصیلی در شهرستان ملایر از هفته جاری آغاز می شود و نیازهای دانش آموزان نیازمند به لوازم التحریر را برای مدت 6 ماه رفع می کند.
وی تصریح کرد: توزیع لوازم التحریر با اولویت دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت و طرح مهر تحصیلی از محل موقوفات مرتبط با این زمینه در شهرستان های اسدآباد، نهاوند، کبودراهنگ و همدان نیز اجرا می شود.
وی بیان کرد: اجرای طرح مهر تحصیلی از سه سال پیش آغاز شد اما برای اولین بار است که در این سطح گسترده اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه 40 بقعه متبرکه و امامزاده استان مجری طرح جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی هستند گفت: در دهه ولایت از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم برنامه های متنوعی در بقاع متبرکه سطح استان برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: این ویژه‌ برنامه‌ها با هدف ترویج معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) و فرهنگ غدیر، ایجاد فضای جشن و سرور و شادی در ایام اعیاد اسلامی و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام کاروند افزود: معرفی شخصیت امام علی(ع) به عنوان الگوی حقیقی مسلمانان جهان ، معرفی و تبیین جایگاه والای امامت و ولایت، فراهم کردن بستر مناسب جهت افزایش بصیرت و تفکر ولایی از دیگر اهداف برگزاری این جشن ها در سطح بقاع متبرکه استان است.
وی بیان کرد: در هر شهرستان استان در یک بقعه شاخص در صبح روز عید غدیر، کاروان شادی به راه می افتد.
وی اظهار کرد: در حوزه سلامت، اداره کل اوقاف همدان برای شناسایی و حمایت مالی از برخی از بیماران نادر همچون بیماران پروانه ای آمادگی دارد و در هفته جاری خدمات دهی به این افراد در استان آغاز می شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز گفت: امسال 36 وقف جدید در استان همدان ثبت شده است.
حجت الاسلام حسن رضوی افزود: احداث حسینیه و مسجد و امور قرآنی بخش عمده ای از نیات واقفان وقف های جدید را به خود اختصاص داده است.
230 بقعه زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به طور رسمی ثبت شده است.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.