به گزارش ایرنا علی ضمیری کامل روز یکشنبه در شورای ورزش های همگانی شهرستان نهاوند با بیان اینکه اکنون 21 درصد از جمعیت در کشور به طور میانگین در ورزش های همگانی فعالیت دارند افزود: بر اساس برنامه ریزی ها تا چهار سال آینده باید در بخش ورزش های همگانی 50 درصد افراد جامعه فعالیت داشته باشند.
وی ادامه داد: ورزش نقش اساسی در رشد جامعه دارد و یکی از شاخصه های توسعه یافتگی میزان پرداختن مردم به ورزش به ویژه ورزشهای همگانی است.
وی با بیان اینکه هزینه در ورزش نوعی سرمایه گذاری است اضافه کرد: در چشم انداز 20 ساله توسعه ایران برای رسیدن به جامعه توسعه یافته و تربیت نیروی انسانی سالم به جایگاه ورزشهای همگانی توجه ویژه ای شده و سرمایه گذاری هایی به عمل آمد.
ضمیری کامل گفت: با فرهنگ سازی های لازم و سیاست های اعمال شده توسط وزارت مطبوع در چهار سال گذشته رشد مناسبی در این بخش وجود داشته است به گونه ای که با 10 درصد رشد در حال حاضر 21.5 درصد جامعه به ورزش های همگانی می پردازند.
رئیس ورزش های همگانی استان همدان نیز گفت: به منظور توسعه فرهنگ ورزش های همگانی با پیگیری نماینده و فرماندار شهرستان همایش بزرگ راهپیمایی خانوادگی با حضور مسئولان کشوری و استانی در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه سال جاری در شهرستان نهاوند برگزار می شود.
هادی سبزواری گفت: این همایش به صورت زنده از شبکه سراسری سیما پخش می شود که اجرای آن می تواند علاوه بر تشویق مردم به ورزشهای همگانی موجب معرفی توانمندی های شهرستان شود.
وی ادامه داد: با پیگیری های نماینده نهاوند 450 میلیون ریال از وزارتخانه برای تامین هدایای این همایش بزرگ جذب شد ه است و مسئولان استان نیز در روز برگزاری همایش هدایایی را با خود به شهرستان خواهند آورد.
در حال حاضر بیش از چهار هزار و 500 ورزشکار سازمان یافته در 35 هیات ورزشی در سطح شهرستان نهاوند فعالیت دارند و حدود 2 هزار نفر در قالب ورزش های همگانی نیز فعالیت می کنند.
2087/7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.