آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان افزود: با توجه به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، مردم برای تقویت بنیه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حوزه ها تلاش و اگر منطقه ای روحانی ندارد نسبت به جذب روحانی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه منبع معنویت هستند؛ ادامه داد: علما در راه جهاد برای خدا همواره ثابت قدم بوده اند و مردم نیز تا پای جان پشت سر آنان لبیک گفته اند.
مدیر حوزه های علمیه استان همدان یادآوری کرد: در زمان طاغوت مردم دست به دست روحانیت دادند و با رهبری امام راحل، رژیم ستم شاهی را سرنگون کردند.
آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه استکبارستیزی همچنان ادامه دارد گفت: طلبه ها نیز باید بدانند صحنه کنونی جهان، عرصه مبارزه با استکبار، مبارزه فکری و فرهنگی و دفاع از فرهنگ اسلامی و جهاد عملی است.
امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه لازمه تاثیرگذاری علما در جامعه، افزایش سواد است ادامه داد: طلبه ها از منظر رتبه علمی باید در جایگاه بالایی قرار داشته باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در صورت تقویت بنیه علمی حوزه های علمیه می توان با تهاجم فکری فرقه ها که در فضای مجازی توسط استکبار شروع شده است؛ مقابله کرد.
آیت الله موسوی اصفهانی خواستار خدامحوری در زندگی شد و گفت: جوانان هنگام انتخاب رشته تحصیلی باید رشته ای را برگزینند که بتوانند با خدمت به خلق، رضایت خدا را جلب کنند.
امام جمعه موقت همدان افزود: همچنین در گزینش همسر باید فردی را انتخاب کنند که دارای ویژگیهایی نظیر تقوا، حجاب، خانواده متدین و با فضیلت باشد تا آنان را به خدا نزدیک کند.
آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه در 22 نقطه استان همدان برگزار می شود.
7526/2087خبرنگار: علیرضا جهانگیری ** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.