می‌گویند روزی ملانصرالدین برای خرید نان به نانوایی رفت و چون صف نانوایی شلوغ بود، فکری به ذهنش رسید و اعلام کرد که در کوچه بالایی آش نذری می‌دهند مردم برای گرفتن آش نذری ، صف نان را رها کردند و به سوی آدرس غلط روان شدند هنگامی که همه رفتند، ملا در یک لحظه پیش خود فکر کرد، نکند واقعا دارند آش نذری می دهند و ما اینجا بی‌نصیب بمانیم، به همین دلیل بدون این که نان بخرد، خود نیز به دنبال مردم به سوی محل خیالی برای گرفتن آش راهی شد!
همزمان با هفته دولت و در شرایطی که استاندار و مسئولان دولتی تمام توان خود را برای دفاع از دولت و ایجاد همدلی و هم افزایی در استان به کار گرفته اند، رسانه ای خبر از تغییر استاندار همدان می دهد و ماهنامه ای که هنوز عاشق معجزه هزاره سوم است و به تازگی از محرومیت ماده 16 به لطف این دولت خارج شده، خود را درجایگاه سخنگوی مردم شریف همدان دیده و سخن از خواست جمیع مردم و صاحبنظران استان بر تغییر استاندار بگوید و گزینه ای ناشناخته را به دولت دوازدهم و مجمع نمایندگان برای استانداری پیشنهاد کند.
این شرایط نشان می دهد که داستان آش ملا در همدان تکرار شده و رسانه ای با هیاهوی آش می دهند، ادعای شنیدن زمزمه می کند و رسانه همفکر او آش را گرفته فرض می کند و مشغول خوردن آش خود را نشان می دهد!
اما باید توجه داشت که ملا نصر الدین درباره آش حکایت دیگری هم دارد که وصف حال دوستان مخالف دولت سابق و ملتمسین دولت فعلی است و آن این است که به ملانصرالدین گفتن آش بردن، گفت:به من چه؟ گفتند آخه خونه شما بردن،گفت:به شما چه؟؟
درست است که دولت دوازدهم دولت فراجناحی و دولتی برای همه مردم ایران است اما این دلیل نمی شود که مخالفان دولت احساس کنند که قواعد بازی برهم خورده و قرار است آنها برای دولت تصمیم بگیرند و با بازی های رسانه ای و تاکتیک هایی که تنها بوی مخالفت با برنامه های موفق دولت در استان و مجری موفق آن یعنی استاندار از آنها استشمام می شود، استاندار بیاورند یا استاندار ببرند.
این شیوه مناسب همان دولت معجزه هزاره سوم است و در این دولت شاخص ها تصمیم سازی می کنند و کلی گویی هایی از جنس آنچه در نقد استاندار و رد عملکرد وی در این رسانه های مخالف دولت آورده شده، تنها بر واقعیت مقتدر بودن نماینده عالی دولت در استان تاکید دارد.
آنانکه از زبان مجمع نمایندگان استان سخن می گویند بهتر است به سخنان نمایندگان درباره استاندار توجه کنند هفته گذشته در جشنواره شهید رجایی استان هر 2 نماینده همدان، عملکرد استاندار را ستودند و از اینکه در کنار وی برای توسعه استان خواهند بود سخن گفتند و در مراسم دیگر به خصوص در شهرستانها نیز اکثر نمایندگان نظری چنین درباره استاندار ابراز کرده اند.
نمی توان حضور استاندار همدان در روستاها یا در حاشیه شهرها را کتمان کرد و برای منافع جناحی از رابطه نداشتن وی با حاشیه نشینان سخن گفت.
اگر این رابطه برقرار نیست،150میلیارد ریال اعتبارات ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی چگونه ، با حضور چه کسانی و به چه میزان تخصیص یافته است؟
این جلسات ، همان هایی است که مخالفان دولت ، علاقه ای به کسب اخبار آن ندارند .
ادعای سیاه بخت شدن کارآفرینان توسط نیکبخت هم ندیدن عملکردهای قبل از دولت تدبیر و امید در استان و نشانی از علاقه فراوان به معجزه هزاره سوم و ندیدن معایب دولت فخیمه اوست.
راستی از خود پرسیده اید که نیکبخت استان را با چند واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل تحویل گرفت؟ یا چرا رتبه کسب و کار استان بر اساس آمار مرکز پژوهش های مجلس از 24 به 11 رسیده است؟
به طور قطع علاقه ای به پاسخ این سئوالها ندارید زیرا در صف آش تنها به آشی فکر می کنید که برای مردم استان پخته اید، آشی بر همان طعم آش های معجزه هزاره سوم!
مخالفان دولت حق فعالیت سیاسی و رسانه ای و استفاده از آزادی بیان را دارند اما سیاست ، اصولی دارد که نباید قواعد آن را برهم بزنند.
آیا بهتر نیست به جای شایعه سازی و انحراف افکار عمومی از دستاوردهای دولت در هفته دولت ، اگر واقعا نگران توسعه استان هستیم در فضای همدلی و هم افزایی ایجاد شده در استان گام برداریم و با درک واقعیت ها در کنار نماینده عالی دولت و همچون او صادقانه برای جذب سرمایه گذاری ، تولید و اشتغال استان حرکت کنیم.
خواست امروز مردم و صاحبنظران دوری از حاشیه سازی برای استانداری است که با عملکرد خوب در شرایط نامناسب مالی و ایجاد و احترام به وحدت و همدلی، تنهای صدایی که از استان شنیده می شود را کار و کار و کار قرار داده است و بارها اعلام کرده که خود را سرباز نظام و تابع تصمیمات دولت و رئیس جمهورمنتخب ملت می داند ، نه جوسازی های این وآن!
7526/2087
گزارش از : علیرضا جهانگیری** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.