به گزارش ایرنا محمد مهدی مهدوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ها در همدان، ملایر و نهاوند بهره برداری شده است و شامل گازرسانی به 13 روستا و مرحله چهار شهرک فرهنگیان همدان است.
وی ادامه داد: اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح بیش از 58 میلیارد ریال است و 520 خانوار جدید به مصرف کنندگان استان افزوده شد.
وی اظهار کرد: حجم عملیات طرح ها 56 کیلومتر خطوط شبکه و تغدیه 500 انشعاب و سه ایستگاه تقلیل فشار است.
مهدوی افزود: با احتساب روستاهای گازدار شده در هفته دولت امسال تعداد روستاهای گازدار استان به 996 روستا رسید و نفود گاز در جمعیت روستایی استان نیز به 99.7 درصد ارتقا یافته است.
وی ادامه داد: با گاز دار شدن 15 روستای فعال در 2 ماه آینده شمار روستاهای گازدار به یک هزار و 11 روستا خواهد رسید و حدود 500 خانوار روستایی دیگر نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 340 میلیون متر مکعب گاز در استان همدان مصرف شده است گفت: از این میزان 51 درصد سهم شهرستان کبودراهنگ به دلیل وجود نیروگاه شهید مفتح است.
مهدوی اضافه کرد: از این میزان 30 درصد سهم شهرها، 9.4 درصد سهم روستاهای استان و 60 درصد در بخش نیروگاهی و صنعتی مصرف شده است.
وی افزود: در بخش اقتصاد مقاومتی این شرکت توانسته است 15 درصد مصرف گاز را در بخش صنعتی و نیروگاهی نسبت به سال قبل افزایش دهیم.
مهدوی ادامه داد: سال جاری در تعهدات اقتصاد مقاومتی احدات 18 هزار مشترک جدید پیش بینی شد که تاکنون 5 هزار و 200 مشترک اخذ شده است.
وی گفت: امسال در بخش مشترکان شهری هشت درصد کاهش مصرف گاز داشتیم و در مناطق روستایی نسبت به سال قبل سه درصد رشد مصرف داشتیم.
وی به مطالبات معوقه شرکت گاز اشاره کرد و گفت: مشترکان این استان یک هزار و 680 میلیارد ریال به شرکت گاز بدهی دارند که امکان وصول آن نیست.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه این میزان بدهی از سال 91 تا سال جاری 85 درصد رشد داشته است افزود:458 مشترک از مجموع 576هزار مشترک شرکت گاز معادل هشت صدم درصد مشترکان 790 میلیارد ریال به این شرکت بدهی دارند.
مهدوی اضافه کرد: سه جایگاه سی ان جی در نهاوند و ملایر در مجموع 145 میلیارد ریال، سیمان نهاوند 175 میلیارد ریال و سیمان هگمتانه همدان 100 میلیارد ریال بدهی دارند.
وی ادامه داد: سال گذشته سه هزار و 220 میلیارد ریال صورتحساب گاز برای مشترکان صادر شده است که یک هزار و 800 میلیارد ریال آن وصول شد.
مهدوی با بیان اینکه مشترکان خانگی شرکت گاز زیر پوشش بیمه هستند گفت: غرامت فوت نقص عضو و خسارت های مالی به واحدهای مسکونی برای بیمه شدگان افزایش یافته است و امسال در این زمینه به 23 پرونده خدمات ارائه شده است.
گفتنی است براساس اعلام روابط عمومی استانداری همدان در هفته دولت امسال 859 طرح با هشت هزار و 830 میلیارد ریال با حضور مقام های کشوری و استانی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
1181/2087
خبرنگار: زهرا پیرنیا ** انتشاردهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.