به گزارش ایرنا همرزم شهیدان رجایی و باهنر در این آئین گفت: فلسفه زندگی شهیدان باهنر و رجایی زندگی در راه خدا بود.
سید کاظم اکرمی بیان کرد: شهید باهنر انسانی کمال گرا، مومن و انقلابی بود و در جایی عنوان کرد که 'من خستگی را خسته می کنم'.
وی اضافه کرد: شهید رجایی نیز به فکر خودسازی بود و در تمامی لحظه های زندگی همواره بر گفتار و رفتار خود مراقب و مسلط بود.
این مقام مسئول انتقادپذیری را از ویژگی های شهید رجایی برشمرد و تصریح کرد: کسانی هستند که دائم از انتقاد پذیری سخن بر زبان می آورند ولی با شنیدن یک انتقاد برافروخته و ناراحت می شوند.
اکرمی یادآوری کرد: شهید رجایی جلسه ای با عنوان 'انتقاد' تشکیل داده و با حضور در این نشست این انتقاد ها را یادداشت می کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: روزی برسد که همه افراد انتقاد پذیری را از رجایی یاد بگیرند و از نقد سازنده دیگران نترسند و نرنجند و آن را بپذیرند چون اداره کشور بی اشکال نیست.
وی اظهار کرد: به طور حتم پذیرش انتقادهای سازنده و تلاش برای رفع آنها موجب کمال انسان می شود.
اکرمی بیان کرد: شهیدان رجایی و باهنر افرادی بودند که تلاش می کردند هر روزشان بهتر از روز گذشته باشد و به قیامت اعتقاد داشتند.
وی بیان کرد: برگزاری آئین های بزرگداشت و یادبود برای کمال انسانی ما است تا در خودخواهی و خودپرستی گرفتار نشویم .
وی گفت: درباره شخصیت انسان به عنوان یک مبحث روانشناسی کتاب های زیادی تالیف شده و در یک تقسیم بندی 9 تیپ شخصیتی تاکنون معرفی شده است که هر یک ویژگی هایی دارد.
اکرمی افزود: ویژگی های انسان سالم توجه به نیازهای دیگران، داشتن ارتباط صمیمانه، امنیت عاطفی و انجام صحیح وظایف و درک واقع بینانه از دنیا است.
هشتم شهریور 1360 خورشیدی یادآور یکی از فجیع ترین اقدام های تروریستی در تاریخ معاصر ایران است که موجب انفجار دفتر نخست وزیری شد و محمدعلی رجایی رییس جمهوری و محمدجواد باهنر نخست وزیر به همراه چند تن از مقام های نظامی و امنیتی کشور به شهادت رسیدند.
دوم تا هشتم شهریور(سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر) هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.