به گزارش ایرنا رسول منعم در آیین پایانی چهاردهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی اوپن ابن سینا اظهار کرد: در چند روز آینده نیز میزبان رقابت های گلف قهرمانی کشور و نیز بوکس جوانان قهرمانی کشور هستیم.
وی اضافه کرد: این میزبانی ها بدون تردید در رشد و اعتلای ورزش استان همدان تاثیر بسزایی دارد و مسئولان اجرایی استان و در راس آنها استاندار همدان نیز حمایت و توجه جدی به میزبانی ها به ویژه رقابت های آسیایی و جهانی دارد.
منعم بیان کرد: برگزاری چهاردهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی اوپن ابن سینا نیز برگ زرینی از میزبانی های مهم بین المللی بود که دستاوردهای بسیار ارزنده برای شطرنج کشور به ویژه همدان داشت.
وی افزود: این رقابت ها همه ساله با کیفیت بهتر و با حضور اساتید برجسته و بزرگ شطرنج جهان برگزار می شود و در واقع کلاس آموزشی حرفه ای برای شطرنجبازان کشورمان به شمار می رود.
وی اظهار کرد: استاندار همدان نیز در بازدید از این رقابت ها، خواستار میزبانی پیکارهای رسمی در سطح آسیا شد که امیدواریم با همکاری فدراسیون شطرنج کشور این خواسته تحقق یابد.
رئیس هیات شطرنج همدان نیز با اشاره به اینکه شهر همدان از این آزمون مهم میزبانی سربلند بیرون آمد گفت: شطرنج همدان در سال های گذشته با برگزاری رقابت های متعدد به ویژه اوپن ابن سینا پیشرفت بسیار خوبی داشته است.
احمد علی بابایی افزود: برگزاری این چنین رقابت هایی نه تنها موجب رشد و اعتلای شطرنج استان و کشور می شود بلکه در افزایش رتبه بین المللی و ملی شطرنجبازان نیز تاثیر مستقیم دارد.
وی بیان کرد: همدان یکی از استان های فعال در میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی شطرنج کشور است و استقبال 321 شطرنجباز ایرانی و خارجی از اوپن ابن سینا نشان از اهمیت این رقابت ها داشت.
وی خاطرنشان کرد: همدان با داشتن سالن سرپوشیده 6 هزار نفری، خوابگاه ها و هتل های مجهز و سایر زیرساخت های ورزشی همواره مهیای میزبانی رقابت های ملی و بین المللی خواهد بود.
همزمان با هفته دولت چهاردهمین دوره رقابتهای شطرنج بین المللی اوپن ابن سینا با حضور 321 شطرنجباز از 17 کشور جهان در همدان برگزار شد.
2087/7520
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.