به گزارش ایرنا معاون اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان در آیین افتتاح طرح 200 واحدی آتیه سازان ملایر اظهار کرد: مسکن مهر طرحی عظیم بود که بدون در نظر گرفتن منابع مالی، تامین زیرساخت ها و پیش بینی امکانات، بدون کارشناسی در دولت های قبل اجرا شد.
رضا قیاسی با بیان اینکه بسیاری از مساکن مهر به دلیل مهیا نبودن شرایط زندگی هنوز متقاضی ندارند، افزود: مسکن مهر روی دوش دولت یازدهم ماند و با کارشناسی نبودن این طرح ها، در حقیقت به مردم جفا شد.
وی ادامه داد: با وجود تنگناها و مشکلات مالی که دولت یازدهم با آن مواجه بود و از طرفی طرح تحول نظام سلامت را نیز اجرا کرد و بخشی از منابع مالی کشور را به این اختصاص داد، اما هر سال تعدادی از مساکن مهر تکمیل و به متقاضیان واگذار شد.
قیاسی گفت: بهره برداری از 754 طرح عمرانی با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان همدان بخشی از طرح های گلنگ زنی شده در سال های قبل است که با اهتمام ویژه دولت یازدهم تکمیل و افتتاح شد.
وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی 105 طرح عمرانی نیز با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال هفته دولت در استان همدان آغاز می شود که در مجموع حدود 9 هزار میلیارد ریال اعتبار با وجود تنگناهای مالی دولت یازدهم برای تکمیل این طرح ها هزینه شده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به مشکلات مسکن مهر در این شهرستان گفت: تلاش های زیادی برای رفع مسائل و مشکلات مسکن مهر ملایر انجام شده و امیدواریم با رفع مابقی مشکلات، بتوانیم سایر واحدهای مساکن مهر را به متقاضیان واگذار کنیم.
عبدالعظیم رضایی اظهار کرد: برخی از مساکن مهر ملایر به دلیل مساعد نبودن شرایط، مشکلات زیرساختی و رفت و آمد و سایر نیازهای مردم، هنوز به متقاضیان واگذار نشده و این امر نیاز به همکاری دستگاه های مرتبط دارد.
رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر نیز گفت: همزمان با سومین روز از هفته دولت 100 واحد از طرح 200 واحدی آتیه سازان با اعتبار 120 میلیارد ریال در 9 طبقه مورد بهره برداری قرار گرفت.
علیرضا صارمی افزود: واگذاری طرح 30 واحدی دژین افلاک دیار با 28 میلیارد ریال اعتبار در چهار طبقه با زیربنای سه هزارو 200 مترمربع ویژه معلولان و مددجویان بهزیستی از دیگر طرح های مورد افتتاح بود.
وی همچنین به افتتاح 50 واحد باقیمانده تعاونی مهر 6 با اعتبار 35 میلیارد ریال در هفت طبقه و زیربنای پنج هزارو 883 میلیون ریال و افتتاح 50 واحد باقیمانده تعاونی مهر 12 با 35 میلیارد ریال اعتبار در 6 طبقه و زیربنای چهار هزارو 883 مترمربع همزمان با سومین روز هفته دولت اشاره کرد.
صارمی ادامه داد: در این روز همچنین کانال جمع آوری فاضلاب سطحی محله شمس آباد با اعتبار 6 میلیارد ریال در راستای بازآفرینی و توانمند سازی بافت فرسوده شهری به طول 200 متر مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افتتاح راه روستایی مهدی آباد به حسن کوسج به طول 2.2 کیلومتر با اعتبار هفت میلیارد ریال برای بهره مندی 37 خانوار روستایی و افتتاح راه روستایی گوجگ به دایلر به طول 2.200 کیلومتر و اعتبار پنج میلیارد ریال برای بهره مندی 27 خانوار روستایی از راه آسفالته را از دیگر طرح هایی عنوان کرد که مورد افتتاح قرار گرفت.
در این روز همچنین عملیات اجرایی طرح جمع آوری فاضلاب شهری محله شمس آباد ملایر با اعتبار پنج میلیارد و 500 میلیون ریال در راستای بازآفرینی و توانمندسازی بافت فرسوده شهری به طول 800 متر آغاز شد.
همچنین 31 واحد مسکن مهر کمیته امداد ملایر نیز با اعتبار 13 میلیارد ریال با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به متقاضیان واگذار شد.
از ابتدای احداث مسکن مهر در ملایر در مجموع 9 هزارو 177 واحد عقد قرارداد شد که تاکنون از این میزان هفت هزارو 777 واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.
همزمان با هفته دولت امسال تعداد 208 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 820 میلیارد ریال در ملایر بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.