فرماندار شهرستان اسدآباد ضمن ارائه پیشنهاداتی در زمینه مدیریت شهر اسدآباد، ابراز امیدواری کرد اعضای‌شورای پنجم‌شهر اسدآباد با پرهیز از اختلاف و تفرقه و کنار گذاشتن عقاید و سلایق شخصی، به اولویت­‌های مشترکی در مورد اداره شهر اسدآباد دست یابند.

به گزارش ایلنا،حسین افشاری با اشاره به اتمام مسئولیت شهردار کنونی گفت: از آنجایی که دوره  شهردار کنونی شهر اسدآباد به پایان رسیده است بهتر آن است تا درمورد وظایف و مسئولیت‌­های آتی شهردار آینده صحبت کنیم.

وی بیان کرد: همانگونه که اعضای منتخب شورای شهر پنجم نیز یادآور شدند، شهردار آینده شهر اسدآباد موظف است برنامه هایی در خصوص درآمدهای پایدار برای شهر اسدآباد داشته باشد و این برنامه ها عملیاتی، کاربردی و قابل اجرا باشند.

افشاری گفت: اختلاف نظرهایی که در گذشته بین اعضای شورای شهر اسدآباد وجود داشت باعث تاثیرات منفی بر روی عملکرد شهردار شده و به همین جهت ترسیم اهداف مشترک در عین وجود اختلاف سلیقه در بین اعضای شورای شهر جدید ضروری است.

فرماندار اسدآباد با برشمردن نقاط قوت شهردار پیشین گفت: پروژه خوبی که در دوره شهردار پیشین کلید خورد بحث احداث جاده سلامت بود که طرح و جایگاه مناسبی دارا بود اما متاسفانه این طرح نیمه کاره رها شده و امید است به پایان رساندن آن در اولویت کاری شهردار جدید قرار گیرد.

او افزود: از آنجایی که حدود 55 درصد جمعیت شهرستان اسدآباد در خود شهر  ساکن هستند، وجود پارک، شهربازی، فضای سبز و مبلمان شهری مناسب برای شهروندان و نیز جذب گردشگر، امری ضروری و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به دلیل نیمه کاره ماندن پروژه های شهرداری در مسائل شهری گفت: نبود درآمد کافی برای رسیدگی به مسائل شهری و همچنین عدم مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض شهری از مهمترین دلایل عدم رسیدگی مناسب به زیرساخت­های شهری هستند.

حسین افشاری همچنین بیان کرد: امید است پروژه های احداث کارخانه آسفالت که در عین درآمدزایی برای شهرداری، نیازهای جاری شهر را برطرف خواهد کرد  و ایجاد معاینه فنی خودرو که از دوره های پیشین نیمه کاره مانده اند، در دوره جدید به اتمام و بهره برداری برسند.

فرماندار اسدآباد با اشاره به مهمترین ضعف شهرداری در دوره قبل تصریح کرد: به علت نبود بودجه کافی، عملکرد شهرداری در دوره پیشین به جمع­آوری و دفع زباله ها خلاصه شده و عدم توجه به ایجاد درآمدهای پایدار، امکان نیل به عملکرد مثبت  را از شهرداری گرفته بود.

سعید راد فعال سیاسی و مدیرمسئول هفته نامه بیدارگر نیز در گفتگویی با ایلنا از نقاط ضعف مدیریت شهری شهرستان اسدآباد در دوره پیشین گفت.

: photo_۲۰۱۷-۰۶-۰۲_۲۲-۴۱-۴۵

وی بیان کرد: متاسفانه به کارگیری نیروهای بومی که با مشکلات شهر آشنا هستند، در پست­های مدیریت شهری کمتر انجام می­‌شود.

این فعال سیاسی با اشاره به نواقص موجود در مدیریت شهری شهرستان اسدآباد، گفت: از نظر بنده به علت وجود نواقص متعدد در مدیریت شهری، اسدآباد روستایی ست که درصورت مدیریت صحیح،  قابلیت تبدیل شدن به شهر را داراست.

او افزود: یک شهردار باید در حوزه مدیریت شهری دارای ایده و برنامه باشد تا بتواند چیدمان شهری را به درستی و مدیریت شهری را به نحو مطلوب انجام دهد. بسیار مهم است تا از صاحب نظران آگاه به مسائل شهری در این پست­ها استفاده شود تا شاهد عملکرد مطلوبی باشیم اما متاسفانه تاکنون چنین نبوده است.

رادمنش با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد همچون شهرستان­های ملایر و نهاوند قابلیت رشد مناسبی را دارد، بیان کرد: با توجه به جایگاه این شهر در مسیر بزرگراه کربلا این موضوع پتانسیل اقتصادی مناسبی محسوب می­شود که شهردار آینده می­تواند از آن بهره ببرد.

وی گفت: در حال حاضر جاده کمربندی پشت شهر اسدآباد در حال احداث و تکمیل است و می­توان با احداث زائرسرایی در این محل و فراهم سازی امکانات اسکان زائرین پتانسیل اقتصادی مناسبی برای شهر ایجاد کرد.

رادمنش در ادامه با اشاره به پتانسیل بالای پارک جنگلی اسدآباد در جذب توریست تصریح کرد: با ایجاد سوئیت­ها و اقامتگاه های بوم گردی در این منطقه و همچنین احداث تله کابین در این فضا، می توان کمک شایانی به جذب توریست و به دنبال آن ایجاد درآمدی پایدار برای شهر کمک کرد.

وی در انتها با ابراز امیدواری برای بهبود مدیریت شهری در دوره آینده بیان کرد: شهردار آینده شهر اسدآباد باید فردی با تجربه ، عملگرا و فعال برای خدمت به مردم باشد و از مشاورین آگاه در این زمینه  بهره ببرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.