سرپرست گروه موسیقی آیین از برگزاری کنسرت خیل عشقبازان با 50 نوازنده در همدان خبرداد.

به گزارش ایلنا، مصطفی رشیدی‌مطلق  با اشاره به چگونگی برگزاری این کنسرت می‌گوید: بعد از صحبت‌هایی که با آقایان مهرداد وارسته سرپرست و آهنگساز گروه ترز و مرتضی فطری سرپرست و آهنگساز گروه آوا داشتم بنا شد با توجه به حضور موثر و مفید این دو عزیز در گروه آئین، تصمیم گرفتیم با تشکیل یک گروه بزرگ تنبورنواز به روی صحنه برویم.

او با اشاره به قطعه‌هایی که در این کنسرت اجرا می‌شود می‌افزاید:  قسمت اول کنسرت با اجرای گروه آئین و قسمت دوم با اجرای مشترک گروه تنبور نوازان و گروه آئین ارایه خواهد شد. در قسمت دوم با اجرای قطعاتی از اساتید برجسته‌ای مرحوم استاد سید خلیل عالی نژاد، رامین کاکاوند، کیخسرو و سهراب پورناظری همراه با کل گروه به اجرای برنامه خواهیم پرداخت.

او در ادامه می گوید: متن اشعار از شعرای نامی و برجسته کشور همچون، حافظ، مولانا، سلمان ساوجی است و نکته مهم تر اینکه نام کنسرت و یکی از قطعات که از ساخته‌های بنده ‌است از یک سروده شاعر بومی همدانی به نام غبار همدانی با عنوان خیل عشقبازان وام گرفته شده است.

سرپرست گروه آیین می‌گوید: این برنامه با 48 نوازنده به روی صحنه خواهد رفت که بیشتر نوازندگان بومی هستند. آئین چراغ خاموشی نیست، باید بازخورد این حرکت بزرگ را در همدان نظاره‌گر باشیم تا بتوانیم با همفکری دوستان برنامه ای برای آینده داشته باشیم.

او همچنین به مشکلات موجود در برگزاری کنسرت‌ها اشاره کرده، می‌گوید: به قدری مشکلات برای هماهنگی و روی صحنه رفتن با همچین گروهی زیاد است که حتی دوست ندارم بر زبان بیاورم. تنها به این نکته بسنده می‌کنم تنها امید و منبع آرامشی که ما را به آینده امیدوار و سختی راه را هموار می‌کند حضور نوجوانان و جوانان با استعداد و آینده داری است که در این گروه حضور دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.