در نشست خبری اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان‌همدان با جمعی از اصحاب رسانه استان، برنامه‌ های هفته خبرنگار و مطالبات صنفی اصحاب‌رسانه و خبرنگاران تشریح و بررسی شد

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف، رییس خانه مطبوعات استان همدان در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه برنامه های هفته خبرنگار بیان کرد: بر طبق روال دو سال گذشته طی هفته خبرنگار از 12 الی 17 مرداد ماه  برنامه های متعدد و متنوعی برای اصحاب رسانه استان در نظر گرفته شده است.

رییس خانه مطبوعات استان همدان با بیان برخی مشکلات و مطالبات صنفی اصحاب رسانه استان اظهار کرد: یکی از مهمترین وظیفه هر خبرنگار بیان مشکلات دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی است هرچند که متاسفانه اغلب مدیران مجموعه‌ها برابر انتقادات حتی انتقادات منصفانه با روی خوش برخورد نمی­کنند.

او افزود: اصحاب رسانه تنها با وحدت رویه و همکاری می‌توانند به حقوق بر حق خود دست پیدا کنند و خانه مطبوعات یک تشکل صنفی برای گرد هم آوردن این افراد و مطالبات حقوق آن­هاست. امید است که این نهاد صنفی با همکاری و هماهنگی تمامی اصحاب رسانه بتواند وظیفه اش را به طور مطلوب انجام دهد.

عارف بیان کرد: طبق اصلاحات انجام شده بر اساس نامه مطبوعات در سال 82 شمسی، خانه مطبوعات یک مجموعه صنفی غیروابسته به دولت بیان شده است زیرا به علت روح آزاد اندیش کار رسانه، خبرنگار و اصحاب رسانه باید به دور از هرگونه جهت گیری های دولتی، حزبی و امثال آن­ها بوده تا کار خود را به درستی و به دور از غرض ­ورزی به انجام رسانند.

در ادامه این نشست، فاطمه حبیبی از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان، آماری مختصری از تعداد رسانه های دارای مجوز، خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات ارائه کرد. وی گفت: 111 رسانه دارای مجوز در استان شامل: 5 روزنامه، 14 هفته نامه، 13 دوهفته نامه، 19 ماهنامه ، 2 دوماهنامه و 1 سالنامه به صورت چاپی و 27 پایگاه خبری و 17 خبرگزاری به صورت مجازی فعالیت می­کنند.

فاطمه حبیبی تصریح کرد: خانه مطبوعات استان همدان 659 نفر عضو دارد که از این تعداد 387 نفر خبرنگار هستند.

وی همچنین با بیان خبر افتتاح ساختمان رسانه شهرستان ملایربه همت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ملایر، برای افتتاح ساختمان رسانه شهرستان همدان با حمایت شهردار شهرهمدان ابراز امیدواری کرد.

دراین نشست خبری همچنین برنامه های هفت روز هفته خبرنگار تبیین شد از جمله این برنامه ها حضور بر مزار شهدای خبرنگار، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی خبرنگاران، مسابقات ورزشی ، مراسم اصلی روز خبرنگار و پذیرایی شام در روز 17 مرداد ماه از جمله برخی برنامه های هفته خبرنگاراست.

در پایان این نشست نیز با حضور رییس خانه مطبوعات استان و سایر اصحاب رسانه از پوستر هفته خبرنگار رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.